John Romero: 'Wat als World of Warcraft een shooter was?' | Gamer.nl

John Romero: 'Wat als World of Warcraft een shooter was?' | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

Romero noemt als voorbeeld World of Warcraft, maar dan in shootervorm. "Als World of Warcraft een shooter was, zou het iets compleet nieuws zijn - niemand heeft ooit zoiets groots en cools gezien", zegt hij. "Shooters kunnen zo veel kanten op, maar mensen maken steeds hetzelfde omdat ze bang zijn om iets nieuws te proberen."

In augustus werd bekend dat Romero zelf bezig is met een nieuwe shooter, al is daar verder nog niet veel over bekend. Het is inmiddels veertien jaar geleden sinds hij aan een shooter werkte, namelijk Daikatana. Die game had een turbulente ontwikkelingsfase en was een commerciële flop.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou