Nieuws
Dead Space

John Carpenter claimt dat Dead Space-film gemaakt gaat worden

"Volgens mij hebben ze al een regisseur gevonden"

Geschreven door Michel Musters op
Horrorregisseur John Carpenter heeft mogelijk per ongeluk onthuld dat er een Dead Space-verfilming in aantocht is.

Vorig jaar gaf de regisseur al aan graag aan een verfilming van Dead Space te willen werken. In een recent interview met Variety werd hem gevraagd of daar een update over te geven viel.

"Nee, nee, ik kan niet geloven hoe zich dat heeft verspreid. Ik ben een groot fan van videogames, dus ik heb alle Dead Space-games gespeeld. Ik gaf eerder aan dat ik graag een Dead Space-film zou maken, en vervolgens vroeg iedereen mij wanneer ik er mee aan de slag ging. Ik ga het niet doen. Volgens mij hebben ze al een andere regisseur gevonden, en ze hebben mij niet gevraagd." Vervolgens gaf hij aan de aankomende remake te willen spelen.

Hoewel Carpenter dus niet betrokken is bij een verfilming, lijkt hij te claimen dat er wel degelijk plannen zijn voor een film, aangezien een andere regisseur "gevonden" is. Ondanks dat is dit nog geen officiële bevestiging dat er een film gebaseerd op Dead Space in de maak is.

Op 27 januari komt de remake van Dead Space uit op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Het spel draait om Isaac Clarke, die op een mijnschip tegen de bizarre Necromorphs vecht en intussen zijn vriendin Nicole probeert te vinden. In de remake moeten er meer details rondom het verhaal gegeven worden in vergelijking met het origineel. Ook uniek is dat het spel als één doorlopend geheel gespeeld kan worden, zonder laadschermen of andere onderbrekingen, en dat het hoofdpersonage nu ook kan praten.

Dit artikel delen:

Lees meer

'Enorme hoeveelheid assets van Valve-games uitgelekt' Ubisoft toont vanavond nieuwe gameplay van Skull and Bones
14

Reacties op: John Carpenter claimt dat Dead Space-film gemaakt gaat worden

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Draven

    • 13 januari 2023 11:09
    Geweldige game. Platina gespeeld op de PlayStation 3.
    Deel twee ook nog goed. Deel drie werd me te onoverzichtelijk.

    Deze ga ik wel spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Dealer X

    • 13 januari 2023 11:34
    Respect naar John dat die alle games hebt gespeeld en dat hij de nieuwe wilt spelen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    chefry

    • 13 januari 2023 12:06
    Het verhaal leent zich prima voor een film. Maar dan niet een combinatie maken van de 3 spellen anders word het teveel. Alleen een film over deel 1 zou ik wel willen zien

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 13 januari 2023 12:34
    @chefry Uiteraard, Dead Space heeft dan ook sterke filminvloeden. Het is niet alsof alien invasions en body horror zo ongewoon zijn in de wereld van film. Prometheus is al een halve Dead Space film eigenlijk :)

    Het cirkeltje is wel weer redelijk rond als er een Dead Space film komt. Ik hoop dat ze het aandurven om de film lekker goor te maken, want dat is het enige wat het kan redden. Als ze er een PG-13 iets van maken dan gaat het echt een template horror film worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    chefry

    • 13 januari 2023 15:44
    @gimbal2

    De prometheus films en de alien films die daarna komen vind ik niet erg best qua verhaal en horror.

    Een dead space film moet gewoon bloed bevatten en afgezaagd ledematen anders kan je het net zo goed niet gaan kijken

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tad

    • 13 januari 2023 12:38
    Vraag me af aan wat voor contract ze vast zitten wanneer ze nee zeggen tegen John Carpenter.. de man lijkt ideaal voor een film geinspireert op basis van een game geinspireert bij 1 van zijn films

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 13 januari 2023 20:20
    @Tad
    In de afgelopen 20 jaar heeft Carpenter maar 1 film geregiseerd.
    Hij heeft nooit met een groot CGI budget gewerkt e.d. Dat zul je wel nodig hebben voor een Dead Space film.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tad

    • 13 januari 2023 21:54
    @Ardyn Dat zou je alleen nodig hebben omdat een paar mensen in pakken denken dat ze daardoor meer geld terug zullen krijgen. Je kan voor een groot deel best op claustrofobische ruimtes richten en met wat meer practical effects werken. Daarnaast kan je nog altijd andere experts inhuren

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 13 januari 2023 23:34
    @Tad
    Dead Space is geen claustrofobische horror zoals The Thing of Alien, het is een actievolle horror ala Aliens.
    Daarnaast is CGI tegenwoordig juist goedkoper dan praktische schaal die deze film nodig zou hebben… dus is het feitelijk waar dat je zo meer geld kunt verdienen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 13 januari 2023 13:04
    Carpenters The Thing (1982) is wat mij betreft nog steeds de beste horrorfilm ooit gemaakt.
    Ik hoop dat de verfilming van Dead Space doorgaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 13 januari 2023 21:04
    @StormFox
    Geweldige film, maar ook wel echt 1 van zijn enige geweldige film.

    Ik hoop ook echt dat de verfilming doorgaat. Maar met Carpenter is het echt niet zeker van succes.
    Check zijn lijst maar eens, staat me een zooi tussen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 13 januari 2023 23:37
    @Akira
    Halloween en Escape from New York zijn ook gewoon goed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 18 januari 2023 14:00
    @Ardyn The Prince of Darkness (1987) is ook goed

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Keesje_NLNL

    • 14 januari 2023 05:21
    Niet dat de remake (prequel) van The Thing uit 2011 nou zo geweldig was, maar de effecten waren van best hoog niveau (link zonder spatie tussen 'h' en 't'):

    h ttps://youtu.be/xFBMC3oeHUE

    VFX is alweer 10-15 verder in ontwikkeling waardoor the necromorph geweldig zou kunnen worden vormgegeven, danwel met beter camera-werk dan The Thing uit 2011. Denk daarbij aan een verhaalstructuur als Event Horizon en je hebt een goede basis voor de Dead Space movie!