Carmack blijft ook werken bij zijn huidige werkgever, id Software, zo bevestigde uitgever Bethesda tegenover Eurogamer. Een woordvoerder van Oculus meldt echter dat Carmack full-time bij het nieuwe bedrijf gaat werken. Op Twitter geeft Carmack aan dat zijn tijdverdeling als volgt is: "Oculus boven id Tech boven Armadillo". Laatstgenoemde is het raketbouwbedrijf van Carmack.
Het aannemen van Carmack werd bekendgemaakt via de Kickstarter-pagina van Oculus. Carmack komt te werken in een nog te openen kantoor in Dallas. De programmeur heeft in het verleden al meermaals aangegeven te geloven in de techniek van de Oculus: Rift en maakte als eerste ontwikkelaar een gamedemo voor de 3D-bril toen deze zich nog in de prototypefase bevond.
Carmack: "Ik geloof dat virtual-reality een gigantische impact gaat maken de komende jaren, maar iedereen die er vandaag de dag aan werkt is een pionier. (..). Er is nog veel werk te doen, en er zijn problemen waar we nu nog eens van weten dat we ze moeten oplossen, maar ik heb zin om daaraan te gaan werken. Het wordt geweldig!"
id Software
Carmack werd bekend als een van de oprichters van id Software en stond aan de wieg van het first-person shootergenre met games als Wolfenstein 3D, Doom en Quake.
Reacties op: John Carmack gaat werken bij Oculus: Rift-maker
Maki
Dat Carmack nu een officiele positie heeft was eigenlijk nog maar een kleine stap, hij is er atlijd bij geweest al voordat het bedrijf occulus uberhaupt bestond en het hele ding een hobby project was.
Marc19970606
De Nederlandse regel dat een klinker kort is als hij gevolgd wordt door een dubbele mede-klinker is niet van toepassing in het Engels dus is het gewoon Oculus inplaats van Occulus.
bluethunder22
the-x-filess
Maki
Ik verwacht niet veel resultaat van je dus veel geluk daarmee alvast…
wat ik met die post deed was toelichten hoe Carmack al lang voordat de oCCulus bestond er al heel close op zat. Ik hoop dat je wat ik net gepost hebt niet vervelend vind om te weten..
Maki
Of moet ik nu nablijven?
freaq
en alhoewel het product nog niet perfect is (heb het gedragen en je wordt nog steeds wat misselijk)
is het erg indrukwekkend, en als hij kan helpen de latency nog verder te verlagen dan zijn we er zo ongeveer wel met VR.
ben benieuwd wat hij gaat maken, mogelijk een Oculus VR framework wat het makkelijker maakt deze tech te integreren met game-engines.
Vermillion
Overmind
Overmind
SuperG
Met een engine heb je nog geen game.
Marc19970606
"Of moet ik nu nablijven?"
Probeer niet grappig te doen als je niet grappig bent.
Vriess
inactiefglaned
Maki geeft een hartstikke interessante blik op het proces van de Okulis Wrivvt ( goed gespeld?) en het enige waar jij over zeikt is de manier waarop hij de productnaam heeft opgeschreven. Ga vooral zo door man.
Maki
(dat was trouwens heel goed gespeld glaned xDD)
++
Ik haal welleens spellingregels door elkaar als ik in het nederlands type. Mijn moeder taal is engels en soms weet ik niet helemaal zeker of ik het in het nederlands moet aanpassen of in het engels. Soms haal ik anderen dingen door elkaar en schrijf bepaalden woorden in de nederlandse manier en de engelse in dezelfde post :)
Maar idd zoveel zou dit niet moeten boeien natuurlijk en er zo'n punt van maken op de manier zoals marc doet dan wordt het wel heel erg off-topic.
Peace V
Maki
+
Infje
Teknootje
Geef ze een normaal budget en tijd en ik verwacht zoweer een pareltje van ze.
Soldier of Fortune 3 zou ik zeker geen nee tegen zeggen :)
SuperDre
SuperDre