John Carmack (Doom3) over DirectX8 | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

John Carmack, de man die momenteel hard aan zijn nieuwste project Doom3 werkt kreeg de vraag 'wat zijn de grootste verbeteringen van DirectX8' voorgeschoteld. En omdat alle Quake-edities tot nu toe enkel ondersteuning boden voor OpenGL was het natuurlijk de vraag hoe Carmack nu tegenover de Windows standaard staat.

Uit het antwoord blijft vooral de invloed van Nvidia weer op de gamesmarkt. Met de overname van 3Dfx blijven er namelijk nog maar weinig partijen over die Nvidia van de markt kunnen stoten.DX8's biggest benefit has been in forcing vendors to a minimum level of compatibility with the new features. Instead of allowing each vendor to have a different list of "cap bits", they just required complete compatibility for each broad functional area.

Now, that did wind up benefiting Nvidia the most, because they had the largest hand in the API definition, forcing everyone else (that is left) to adapt.

The worst aspect is that the pixel shaders aren't nearly as flexible as the purport to be, but that is more the fault of the current hardware than the API.

John CarmackDirectX8 is dus vooral een vooruitgang op gebied van veralgemenisering. Maar of dat nu iets is waar we met zn allen warm van moeten lopen...


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou