Nieuws

Joel-vertolker Pedro Pascal wil The Last of Us-game expres niet imiteren

Serie moet een mix worden van bekende scènes en nieuwe elementen

Geschreven door Michel Musters op
Acteur Pedro Pascal, die in The Last of Us-serie Joel vertolkt, laat weten expres The Last of Us niet gespeeld te hebben uit angst de game teveel te imiteren.

Dat meldt hij aan GC. In plaats daarvan heeft hij gekeken hoe zijn neefje het spel speelde. "Ik keek op een dag zo lang als mogelijk, waarna ik naar Florida moest. Ik vond Joel erg indrukwekkend - ik vond het geheel een visueel indrukwekkende ervaring."

Pascal heeft zelf wel een paar minuten proberen te spelen, maar liet het verder aan zijn neefje over. Daarbij wilde hij niet teveel van de game zien. "Ik was bang dat ik hem teveel zou willen imiteren. Dat zou op sommige momenten de juiste keuze zijn, maar op andere momenten een grote fout. Ik wilde een gezonde afstand creëren. Op die manier lag het in de handen van Craig Mazin en Neil Druckmann."

Pascal hint er ook naar dat de serie op sommige punten gaat afwijken van de game. "Er is een erg creatieve manier om op een eervolle manier vast te leggen wat iconisch is voor de ervaring van de game, maar ook om elementen toe te voegen die je mogelijk niet verwacht. De serie gaat richtingen op die je verwacht, en ook niet... ze doen erg slimme dingen, kan ik je vertellen."

De HBO-serie volgt het oorspronkelijke verhaal van The Last of Us. Naast Pedro Pascal als Joel en Bella Ramsey als Ellie spelen ook Gabriel Luna (Tommy) en Nico Parker (Sarah) in de serie. Het bestaat uit tien afleveringen, waarvan gamemaker Neil Druckmann er één regisseert. Chernobyl-maker Craig Mazin heeft daarnaast het script geschreven. Eerder dit jaar gaf Casey Bloys van HBO aan dat de serie niet voor 2023 uitkomt. Een precieze datum is er nog niet.

Dit artikel delen:

Lees meer

Aankomende livestream toont customisatie-opties in Saints Row Hideo Kojima verduidelijkt dat hij niet door Sony wordt overgenomen
10

Reacties op: Joel-vertolker Pedro Pascal wil The Last of Us-game expres niet imiteren

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Tad

    • 15 april 2022 10:06
    Maar.. Het hele punt is om het te imiteren, toch..? Het heet tenslotte The Last of Us en volgt het verhaal..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    woutzorz

    • 15 april 2022 10:41
    @Tad Zou je denken toch? Vind het ook een beetje apart dat hij niet eens de game gespeeld heeft. Je hoeft niet exact hetzelfde te doen, maar je moet je toch een beetje inleven lijkt me…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tad

    • 15 april 2022 11:01
    @woutzorz Tegenovergestelde van method acting. Niet de rol dat je speelt acteren maar gewoon improviseren

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fordon_Greeman

    • 15 april 2022 12:23
    @Tad

    Niet helemaal zou ik zeggen. Zolang de spirit overblijft van de games en de personages is het goed denk ik. En dat is ook wat Pedro aangeeft. Bovendien zijn de games al zo cinematisch en gelaagd qua acteerprestaties, dat een imitatie misschien een te groot deja vu gevoel oproept. Zo van 'wat voegt dit nu extra toe?" Als ik bij het zien van Pedro's Joel niet meteen aan de Joel van de games denk, maar het is wel een sterk geschreven en vertolkte rol, dan is het prima. Ik zou het fantastisch vinden om niet elke minuut aan de games herinnerd te worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tad

    • 15 april 2022 18:33
    @Fordon_Greeman Ik begrijp waar je vandaan komt, maar ik verwachtte eerder dat een verfilming zou zijn om het toegankelijker te maken voor mensen die misschien van het verhaal zouden houden, maar geen playstation hebben of simpelweg niet echt van gamen houden.
    Als je het wilt verfilmen zou ik verwachten dat je trouw aan de bron wilt zijn. Als je de setting als basis wilt nemen, dan doe je maar wat je wilt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 15 april 2022 16:23
    @Tad
    Iedere acteur speelt een personage op zijn/haar eigen manier, je moet natuurlijk willen dat Pedro Pascal zometeen Joel speelt, en niet acteert alsof hij Troy Baker is die Joel speelt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tad

    • 15 april 2022 18:29
    @poklaan Maar het is en blijft dan een andere Joel dan degene die heeft geholpen The Last of Us zo populair heeft gemaakt om er een verfilming van te maken

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 15 april 2022 11:16
    Thja het blijft dan ook gebaseerd op. Dat betekent dat er veranderingen mogen zijn. Als ik een film gebaseerd op batman wil maken dan mag ik zijn pak pimpelpaars met rode stippen maken.

    Game verfilmingen hebben imho meer kans van slagen als ze desbetreffende game niet 100% kopieren, als het 100% zelfde is als de game dan laat ik een serie of film voor wat Het is en speel ik de game wel weer opnieuw.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 15 april 2022 11:20
    @coola maar Batman is geen game verfilming

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 15 april 2022 11:24
    @Ziminar

    I know. Maar oke om in game land te blijven. Als ik een film gebaseerd op halo wil maken dan sta ik in mijn recht om master chief zijn pak pimpelpaars met rode stippen te maken. :P