Joe Madureira komt met turn-based rpg Battle Chasers: Nightwar | Gamer.nl

Joe Madureira komt met turn-based rpg Battle Chasers: Nightwar | Gamer.nl

Joe Madureira’s nieuwe studio Airship Syndicate heeft de turn-based rpg Battle Chasers: Nightwar aangekondigd.

De game is gebaseerd op de comicreeks Battle Chasers waarvan in 1998 het eerste deel verscheen. De serie combineert een Westerse tekenstijl, de fantasie van Dungeon en Dragons met Japanse elementen uit manga en jrpg’s. Het verhaal draait om een bonte groep avonturiers: Garrison, de boze zwaardvechter; Gully, het meisje met de krachtige, magische handschoenen; Calibretto, de stenen oorlogsgolem met ongelofelijk kracht en een klein hart; Knolan, de tovenaar die Calibretto levend houdt ondanks het bevel om deze te vernietigen; en Red Monika, een bounty hunter die net zo dodelijk is als sexy.

In 2001 verscheen het negende deel van de comicreeks, die met een cliffhanger eindigde. Dit moest niet het laatste deel zijn, maar door Madureira's overstap naar de gamesindustrie werd de reeks nooit afgemaakt. Met Battle Chasers: Nightwar wordt de reeks weer tot leven gebracht en gaat het verhaal bovendien verder dan de cliffhanger waar fans al 15 jaar op wachten. Daarbij wordt de comicreeks ook weer voortgezet.

“Op dat moment was ik erg geïntere eerd in games en ben ik overgegaan naar de game-industrie, daarom is het boek nooit afgemaakt”, laat Madureira weten. “Het is grappig, want na al die jaren dacht ik dat mensen hun intere e zouden verliezen, maar er wordt het meest naar gevraagd van al mijn werk.”

Media has no description

In 2005 richtte Madureira samen met drie Ncsoft-medewerkers Vigil Games op. Hiermee maakte het in samenwerking met THQ de op The Legend of Zelda-geïnspireerde actie-rpg Darksiders voor pc, PlayStation 3 en Xbox 360. Hierna groeide de ontwikkelaar van vijf man uit naar meer dan 200 medewerkers en bracht het Darksiders 2 uit in 2012. In de maanden die daarop volgden ging THQ echter failliet en werd ook Vigil Games gesloten. Hierna wilde men weer terug naar de beginselen en met een kleine studio een game maken. Uiteindelijk richtte men Airship Syndicate op, waarmee het met vijf man aan Battle Chasers: Nightwar werkt.

Battle Chasers: Nightwar moet een moderne variant worden van de traditionele jrpg. Vijanden en gevechten zijn niet willekeurig, zoals in veel kla ieke jrpg’s, deze lopen rond in de wereld. Vanuit een vogelperspectief, zoals in Diablo, verkennen spelers de wereld en kunnen zij terechtkomen in kerkers. De game richt zich bovendien op de ‘hardcore’-gamer en gaat een uitdagende moeilijkheidsgraad bevatten.

Battle Chasers: Nightwar lanceert volgende week een Kickstarter-campagne en verschijnt voor pc, PlayStation 4 en Xbox One.

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou