Nieuws
monster hunter rise

Japanse CEO geeft werknemers vrij om Monster Hunter Rise te spelen

Werknemers zouden zich toch niet kunnen concentreren

Geschreven door Michel Musters op
De CEO van het Japanse bedrijf Mark-on heeft zijn werknemers op 26 maart vrij gegeven om Monster Hunter Rise te spelen.

In een Japanse tweet laat Masaki Hiyama, de CEO van vr-ontwikkelaar Mark-on, weten dat veel Japanse werknemers toch al vrij nemen op dagen dat er een nieuwe Monster Hunter-game uitkomt. Aanstaande vrijdag verschijnt Monster Hunter Rise op de Nintendo Switch en hij heeft die dag dan ook als 'MonHun Day' uitgeroepen.

Alle werknemers hebben een brief gekregen waarin staat dat ze die dag vrij zijn, omdat de meesten zich toch niet kunnen concentreren. Aan de Huffington Post legt Hiyama uit dat enkele werknemers op voorhand al vrij hadden genomen. "We hebben veel woorden van dank gekregen van werknemers voor het geven van een vrije dag."

Monster Hunter Rise scoorde een 9 op Gamer.nl: "Ondanks de hoge leercurve is dit de meest toegankelijke Monster Hunter-game tot dusver, waar fans van zowel pure actie als diepe rpg-upgradesystemen voldoening uit halen. De Wirebug zorgt voor meer bewegingsvrijheid dan ooit en minder lange wachttijden tussen gevechten. Heel af en toe zie je de Switch worstelen met al het grafische geweld, maar nooit zit de techniek in de weg van een uitermate diep en bevredigende game die zowel alleen als met vrienden de moeite waard is."

monster hunter rise

Dit artikel delen:

Lees meer

Shadow Man Remastered verschijnt op 15 april voor pc Voormalige Rainbow Six Siege-ontwikkelaars aan de slag bij Amazon
8

Reacties op: Japanse CEO geeft werknemers vrij om Monster Hunter Rise te spelen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 24 maart 2021 08:50
    Denk dat veel bedrijven hier nog wel wat van kunnen leren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 24 maart 2021 09:24
    Ik zeg bij iedere game release aan vrije dag, STEM ZIMINAR

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 24 maart 2021 09:44
    Ik weet nog dat ik oot een keer als een half jaar van te voren vrij had genomen voor de release van een van de wow uitbreidingen (toen dat soort dingen nog op tijd uitkwamen) Maar een week voor tijd werd bekend dat mijn collega kaartjes had voor een voetbalwedstrijd, en werd ik geacht om toch maar te komen werken, want mijn vrij ging tenslotte "maar om een spelletje"

    Je weet wel, in tegenstelling tot voetbal, wat blijkbaar geen spelletje is :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 24 maart 2021 10:09
    @Messtranor voetbal is oorlog dus dat klopt.
    Maar inderdaad, met WoW nam ik ook een week vrij altijd, mooie tijden. Raiden met een bord eten op schoot.
    Mijn schoonfamilie sprak er schande van

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AGxKiiNG

    • 24 maart 2021 10:12
    Ik had ook vrij genomen voor de verschillende release dagen van Cyberpunk.
    Behalve de dag dat die uiteindelijk uit kwam. Moet je bekennen, heb het tot op heden 0x gespeeld.
    Laatste game waar ik verlof voor heb genomen (1 dag) was RDR2.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Lavalera

    • 24 maart 2021 10:36
    Ik heb dit nooit zo gesnapt, een dag vrij nemen omdat een nieuw spel uitkomt. Ben zelf ook een fanatiek gamer maar heb nog nooit ook maar enig uur vrij genomen vanwege een nieuw spel of uitbreiding. Dat spel is er ook nog wel als ik vrij ben denk ik dan, maar als ik de reacties zo lees lijk ik wel een uitzondering haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 24 maart 2021 11:45
    @Lavalera Samen met een vriend de eerste stappen in de wereld van WoW zetten.
    Eén van mijn dierbaarste herinneringen m.b.t. gaming.
    Daarna nooit meer zoiets gedaan moet ik zeggen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 24 maart 2021 11:55
    @Lavalera Maar wat als je heel veel dagen hebt ivm overwerken kan en je het anders toch niet opmaakt.
    HEb vroeger wel vrijgenomen in de tijd van gta3, gta vice city en gta san andreas daarna niet echt meer.