"Het is volgens mij echt tijd dat ons medium opgroeit", vertelt Raymond. "Ik denk dat we niet het equivalent moeten maken van een Michael Bay-film om vijf miljoen games te kunnen verkopen. Ik denk dat dingen spannend kunnen zijn, betekenis kunnen hebben en belangrijke topics kunnen behandelen, en ik ben niet de enige die dat denkt." Raymond legt uit dat Ubisoft met Assassin's Creed ook geprobeerd heeft om een verhaal te maken met betekenis en volwassen thema's. Dit is ook waar Raymond op focust bij Ubisoft Toronto.

"Ik geloof dat veel entertainmentmediums of kunstvormen het voor elkaar krijgen om commercieel succes te hebben en hun kijkers of publiek aan het denken te krijgen of weten te inspireren. Games hebben volgens mij nog meer potentie, omdat wij bovenop de narratieve kant ook alle gameplaymechanieken hebben en we helemaal nieuwe regels kunnen creëren die weer allerlei betekenissen kunnen hebben. Het is niet makkelijk om dat te doen, want het betekent dat we ons recept moeten breken en nieuwe recepten moeten proberen te vinden, maar ik denk wel dat het belangrijk is dat we daarnaar streven."

Raymonds studio in Toronto bestaat uit achthonderd werknemers en werkt aan het volgende deel in de Splinter Cell-serie. Ook is er een nog niet aangekondigde nieuwe game in ontwikkeling bij de studio, deze wordt binnenkort aangekondigd.