Nintendo had hoge verwachtingen van Wii Music, maar tot nu toe is het spel in Japan slechts 400.000 keer over de toonbank gegaan. Aantallen waar Nintendo en directeur Saturo Iwata niet op gerekend hadden.

Iwata heeft er echter wel een verklaring voor: "Ik ben het er zeker mee eens dat Wii Music, op dit moment, nog niet zijn top heeft bereikt. Maar dat komt omdat Wii Music een stukje software is dat twee extreem verschillende reacties oproept. Een de ene kant heb je de mensen die het echt helemaal niets vinden en aan de andere kant de mensen die het helemaal geweldig vinden."

"Software wordt normaal gesproken al goed onthaald, wanneer er een redelijke groep mensen is die het leuk vindt. Dat geldt ook de andere kant op, wanneer een spel door een redelijke groep mensen niet goed onthaald wordt. Bij Wii Music lijkt de meningen toch teveel af te gaan op het individu. Het is jammer dat het spel door sommige mensen niet gesmaakt werd, maar misschien was het spel gewoonweg niet geschikt voor hun."

"Haal anders de release van Brain Training nog maar eens voor de geest. Het spel begon pas een half jaar later te verkopen toen we More Brain Training uitbrachten. Ik denk dat Wii Music nog niet iedere potentiële koper heeft aangesproken of overtuigd. Het is ook zeker niet zo dat we denken dat Wii Music een flop is geworden of dat we moeten stoppen met de verkoop. Als we die mentaliteit ook bij Brain Training hadden gehad, dan hadden we nooit zoveel exemplaren van het spel verkocht. De eerste week zaten we slechts op 45.000 exemplaren."

Het interview gaat overigens nog wel even door en is voor de Nintendo-fans zeker de moeite waard om even door te lezen.