Volgens Iwata heeft Nintendo niet de juiste manier gevonden om op de grote gamebeurs de charme van haar producten goed over te brengen. "Wii Sports en Wii Fit waren natuurlijker om op een podium over te brengen omdat niemand ooit zoiets had gezien of bedacht. Mensen begrepen meteen waarom Wii Sports zo leuk was en hoewel er eerst wat verwarring was over Wii Sports, kwam het daarna wel op het publiek over. Om dit jaar vier mensen New Super Mario Bros. Wii te zien spelen was niet iets nieuws. Toen mensen het zelf speelden begrepen ze hoe [de coöperatieve modus] de game verandert, maar we konden dat plezier niet overbrengen tijdens de persconferentie."

Lessen voor volgend jaar

"We hebben na de persconferentie veel interne discussies gehad. We moeten een betere manier vinden om de aantrekkingskracht van onze producten tijdens de E3 te tonen nu meer mensen [de persconferentie] via webcasts bekijken dan er mensen in het publiek zitten. Niet alleen in de Verenigde Staten, maar over heel de wereld kijken mensen. We hebben veel lessen geleerd tijdens afgelopen E3. Na de conferentie hielden we er eentje voor de handel, waar we de zwarte Wii en rode DSi toonden en dat zorgde voor veel hype onder de fans. Het is een belangrijke les voor volgend jaar."