In een eerder bericht noemden we de first person shooter Kreed van het Russische Burut Interactive al een concurrent voor Unreal 2. Toen keken we naar de game in het algemeen, nu gaan we iets dieper op de grafische engine van het spel in.

De informatie hierover is namelijk te vinden in een interview op Tiscali, waar ook een deel van de tijd over de beeldende kant van de sciende fiction shooter wordt gesproken. Zo wordt er de vraag gesteld of de engine zich kan meten met die van Doom3 en vooral hoe dit het geval kan zijn.

De developer is immers niet al te oud, toch verteldt Aleksey Vlasov dat het vooral de ervaring is, die het grafische gestalte van de game op een zo hoog niveau legt. Het antwoord op de vraag of de engine vergelijkbaar is met die van Doom3 is dan ook volmondig ja. Zonder ervaring, verteld hij, kan je niet zomaar even een engine uit je mouw schudden, hiervoor is zeer veel talent nodig.The graphical part of a game is nothing but underlying reason. This is what makes you excited 1st 3-4 hours during a game. Then gameplay itself starts. In this case graphical effects are nothing but what is supposed to make a gamer delighted, impressed and attached. But it's only an interesting enough, sophisticated plot that force him to play for hours, press the button of his mouse and care for the characters. Om ook de rest van het vrij interessante, wat vooral komt door de onbekenheid van het spel, interview te lezen kan naar de volgende webpagina gesurfd worden.