Interview: Wat ging er precies mis met Fallout 2? | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Met de financiele problemen van Interplay is ook langzaam het doek gevallen voor het derde deel in de Fallout serie. Nu 3 belangrijke teamleden uit het Black Isle team zijn vertrokken ligt Fallout 3 op z'n gat en is de aandacht volledig op Icewind Dale 2 gericht.

Op Vault13 is een interview te vinden waarin Feargus Urquhart van Black Isle toelichting geeft over de recente ontwikkelingen binnen het bedrijf. Hierin geeft hij ook uitleg over het teleurstellende Fallout 2, een spel dat niet veel meer vernieuwing bood dan het orgineel.Saint_Proverbius: "Why were there a lot of design inconsistencies and repeated themes in Fallout 2?"The short answer to that is that we ended up trying to do way too much in a short period of time with a Lead Designer that was also trying to run a division (me). Plus, we were not very disciplined about making sure that we were only making a game that was 25% bigger rather than one that was closer to 100% when all was said and done. Smashing those i ues together meant that there were not a lot of checks and balances when it came to what was happening with the individual designers and areas. Things got a little more coordinated at the end when Matt Norton started having regular designer meetings and making sure there was more coordination. All of this is a le on that we've learned - well, almost learned. We are trying to make sure that Lead Designers do not have a bunch of critical tasks that take them away from making sure that the game is consistent.

Wanneer er wel een Fallout 3 mag worden verwacht is niet duidelijk, maar met de bestaande fanbase lijkt het erg onwaarschijnlijk dat er geen opvolger zal verschijnen.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou