Met een veelbelovende releaselijst is de onbegrip voor het verdwijnen van de Dreamcast een moeilijk te begrijpen iets geweest. Want waarom zou je een steeds populairder wordende console uit de markt trekken als er nog zoveel goede titels komen?

GameWeek had een enorm goed interview met Charles Bellfield, 'Vice President of Communications and Marketing SEGA' over de fouten, de toekomst en natuurlijk..de concurrent.GW: We would have to agree. Things didn't turn out the way Sony had promised with their initial tech demos. The Emotion Engine…

CB: Yes, the Emotion Engine. Well if that's their Emotion Engine then everybody is either depressed, sulking, moody or grumpy. Horrible emotions! (everyone laughs) It just goes to show that specs don't matter, it's all about how the developers utilize the technology they have. Going back to what went wrong with Dreamcast: the price was right. The marketing was—although you guys criticize us for lack of TV—was essentially there. Availability was there, too. So what happened?Daarnaast wordt nog wat dieper ingegaan op een aantal releases waaronder Phantasy Star Online 2 (..ik wacht nog op het eerste deel ) en een aantal ports van andere consoles.