Interview over Sci-Fi RPG Metalheart: RR | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Fans van Fallout achtige games hoeven, ondanks het afvoeren van Fallout 3 door Interplay en het verkrachten van de franchise met Fallout: Brotherhood of Steel door deze zelfde uitgever, eigenlijk niet echt te klagen. Naast het veelbelovende The Fall, waarover we eerder vandaag al nieuws hadden, kunnen fans van postapocalyptische/Sci-Fi RPG's namelijk ook nog uitkijken naar Metalheart: Replicants Rampage.

Deze 2D isometrische RPG doet grafisch sterk aan de Fallout games denken en het spel zal daarnaast ook turn-based gevechten bevatten. De makers beloven een non-lineare spelervaring waarin je er met een party van zes leden, waarvan er twee altijd aanwezig zullen zijn, op uittrekt in een gevaarlijke wereld. Fallout fansite No Mutants Allowed had een interview met de makers van het spel, waarin onder andere gevraagd werd naar de gekozen grafische aanpak:Odin: Tell us a little about the engine being used and do you feel that this engine can show the detail we the gamers have become to expect from titles lately?

Alex: The engine is a pure self-written and DirectX based 2D gaming engine. It will not use any 3D characters or effects, except the particle engine. We believe and know that the era of 2D games has not ended and there are still fans of this genre around.

Odin: Combat, tell us a little about the combat in this title.Alex: The entire combat is round based. Every team member may make some amount of moves, depending on his action points. After complete team did it, it's opposite side's turn. Some unused points will be used for defense purposes.Lees het volledige interview hier.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou