Interview over Outcast 2 | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Outcast2.net interviewde Frank Sauer, co-founder van Appeal, en kwam een paar intere ante dingen te weten. Zo zijn nu alle steden en regio's bekend. Het eiland Kizaar zal ook in de game zitten en dat betekent dus dat er ook vrouwelijk schoon van Talaanse zijde voorbij gaat komen. Verder zullen er minder quests tegelijkertijd in je notebook staan waardoor het allemaal wat duidelijker wordt. Ook wordt er verteld dat ze eigenlijk nog helemaal niet zo lang met het maken van Outcast 2 bezig zijn. Er is namelijk al 1,5 jaar gaan zitten in het voorwerk en ze zijn pas sinds maart echt bezig aan het spel. Over het verdere hoe en wat omtrent de game kun hier terecht voor het volledige interview.Outcast2.net : How long are you already working on Outcast 2?

[Franck Sauer]: We started some research after the release of outcast in july 99. We studied what went right and what went wrong. We made some studies about accelerated hardware rendering and then we had this idea of working also on consoles after seeing the PS2 prototype at GDC 99.

From then, we worked about 1 1/2 year on preproduction. Actually, we went through the whole scenario 3 times, cutting and re-designing before (almost) everyone (developper and publisher) was happy (not mentioning key people leaving and new ones arriving), so it was a rather slow proce . We actually started working on the production of the game only around march 2001.Al met al zeker de moeite van het lezen waard en verplichte kost voor iedere Oucast fan.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou