Brothers in Arms van de GearBox studio lijkt op het eerste gezicht de zoveelste WOII shooter die gaat uitkomen. Echter, door een mix van een meeslepende verhaallijn, zoals in Call of Duty, en een squad based gameplay zoals in Hidden & Dangerous tracht Gearbox toch een niche op te vullen in het al volle WOII FPS circuit.

In een interview van Eurogamer met Gearbox's Stephen Palmer wordt duidelijk welke opties er allemaal in de game verwerkt worden. Lees het interview hier.Eurogamer: Do you see it as an ongoing series? Stephen Palmer: Absolutely. Brothers In Arms is just the first in a series of games that we intend to make. This is the start of a new brand, the start of a new world of gameplay, so it's the tip of the iceberg. There are a lot of things we haven't done yet that we're really looking forward to doing. Eurogamer: Is there a co-op mode? Stephen Palmer: There's not co-op through the single-player campaign, but in multiplayer you obviously get to make a team; we're calling it co-op in the sense that you're accompanying a team-mate to accomplish a mission but in a separate campaign.

Brothers in Arms zal waarschijnlijk in 2005 uit gaan komen.