Interview met Tim Clarke over de muziek in Tribes 2 | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Tribes 2 ligt alweer een tijdje in de winkel en het lijkt erop dat het spel zijn hype redelijk waar heeft kunnen maken. Bij release werd zelfs nog even gevreesd dat deze game Quake3 definitief in populariteit zou overtreffen. Dat blijkt uiteindelijk wel mee te vallen.

GameSpy had een interview met Tim Clarke, de man die verantwoordelijk was voor de muziek en geluidseffecten in Tribes 2. Daarbij komen we ook wat meer te weten over de komende audio-cd die gaat verschijnen.GameSpy: A Tribes 2 soundtrack is on its way. Could you describe the CD and the work that went into it? How does it differ from what you did with T2? Do you think there's a market for gaming music?

Tim Clarke: I spent a few hours going back and remastering all of the CD-quality versions of the music. Mastering refers to the final eq and compre ion that you put on music before it gets pre ed to CD. So the CD has 5 tracks from the game plus 2 bonus tracks, all carefully mastered for this CD.

I think that there is a market emerging for game music, and I've heard it's very popular in places like Japan. It's inevitable that game soundtracks will become a marketable item, po ibly even surpa ing the sales of film soundtracks. Eerlijk gezegd had ik een stuk meer muziek en geluid verwacht als je kijkt naar de ontwikkelingstijd die Tribes 2 in beslag nam.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou