HomeLanFed had een interview met de makers van het grafisch prachtige spel STALKER: Oblivion Lost. Na Mafia en Operation Flashpoint ziet het er naar uit dat we ook in 2003 opgeschud zullen worden door een prachtgame van oost-europese bodem. STALKER speelt zich af rond de geexplodeerde kerncentrale Tsjernobyl, tientallen jaren na de verschrikkelijke gebeurtenissen. HomeLan vroeg onder andere naar de levels die we in het spel tegen zullen komen:HomeLAN - What are the levels and environments like in S.T.A.L.K.E.R.?

Oleg V. Javorsky - The game provides spacious levels sized 1x1 kilometer in average. The 15 game levels planned will combine both indoor and huge outdoor areas into the 20 square kilometers of the Zone. The territory of the Zone is made of boisterous greenery, woods, marshes, neglected roads, vehicles, villages, factories to make it a very murky and atmospheric place to be. We took two trips to the very Chernobyl zone, and about 60% of game architecture will be a real reconstruction. Special sites like Dead Forest, cities of Pripyat' and Chernobyl, as well as the notorious atomic plant power will be featured. Lees het hele interview over dit spel hier. Hoewel er reeds veel over het spel te horen is geweest gaat het nog lang duren voordat we het zelf mogen spelen want het bevind zich nog steeds in pre-alpha fase en pas over een jaar verwacht men het spel klaar te krijgen.