Om de gekte rond Doom3 een beetje actueel te houden had DailyRadar een interview met ID software's Jim Dose. Hierin worden o.a. de multiplayer aspecten besproken (voor zover dat al mogelijk is) en krijgen we wat meer info over het type game dat Doom3 zal gaan worden.

Er wordt namelijk al gesuggereerd dat Doom3 geen massive shooter zal worden als zijn voorganger of Serious Sam, maar meer gericht zal zijn op spanning en gedoseerde tegenstanders. Dit vooral vanwege het enorme detaill dat bij de individuele speelfiguren aanwezig is en waar dus de nodige processorkracht voor nodig is.

Doom meets Alien vs Predator? Het lijkt er wel een beetje op.DR: One of the things that really cemented id's games in the community is their ability to be heavily modified by the players. How extensively will Doom 3 feature the ability to make mods and custom levels?

JD: We'll continue that tradition, and Doom will be our most customizable game yet. The level editor is built into the engine, so you'll be able to make new levels for the game right out of the box. Levels won't require the huge preprocessing times that our previous games did. Also, we have an easy-to-use scripting system that will allow people to create very interactive environments. Of course, we'll also release the code so that programmers can make their own types of gameplay. Mod makers and licensees should be very happy with the capabilities of the new engine.Lijkt nog een hevige kluif te worden voor Unreal2. Al is het voordeel dat bovenstaande wel eerder op de markt zal verschijnen.