Nextgame.it had een interview met Hubert Chardot, het brein achter de orginele Alone in the Dark. In dit interview wordt vooral ingegaan op de toekomst van adventures en de vorderingen van games op technologisch vlak.

Het volledige interview laat ook nog wat plaatjes zien uit de oude games van mr. Chardot. Een aardig interview dat niet echt specifiek over een enkel spel gaat.

Wat zou namelijk de volgende stap in technologie zijn om gameswerelden nog realistischer te maken?Hubert Chardot: I think technology exists not to be seen, by the gamer… It's the same for movies… A good SFX is invisible, only the emotion counts. The problem in video game is that's very difficult to give new or complex emotions to the public. In a movie you have the "close up" and you could see on the face of actors what and how they feel a situation, a conflict... And this way to express some circumstances, difficult to explain, give good results & solutions, regarding the audience. In video games, we have just begin to explore that. Except fear, terror and laugh (often based on surprise, impulses…), we have don't founded out a good answer to a major question: what about other emotions? Most powerful hardware and some soft, develop on this way could give us the chance to explore and solute this challenge.Blijkbaar is het ontbreken van emotie vaak een reden tot het falen van games. Hoe kan je als speler immers gemotiveerd raken wanneer je je niet betrokken voelt?