Interview geeft meer inzicht in realisme WRC 5 | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

De games in de WRC reeks hebben door de jaren heen een intere ante ontwikkeling doorgemaakt. Zo is de eerste game in de serie ooit begonnen als een arcade game, maar is door de jaren heen steeds meer de nadruk komen te liggen op realisme. Dit is niet anders met de nieuwste telg in de WRC familie, WRC: Rally evolved. Een interview met de lead designer van de game, Simon Barlow, onthuld meer over de verbeteringen die zijn doorgevoerd.

Er zijn overigens twee nieuwe aspecten doorgevoerd in de game. Zo is er een rally cro mode waarbij met vier auto's, zowel on- als offline over een afgesloten circuit geracet kan worden. Ook is er een random event generator toegevoegd. Deze voegt onverwachte gebeurteni en zoals, overstekend wild, landverschuivingen en kapotte rallyauto's toe aan een stage.We've further refined the simulation base for the model, but instead of hiding the most advanced features away, we've exposed it to everyone. In order to make it still feel fun for le diligent players we built in three separate Driver Aids: Brake A ist, Traction Control and Steering A ist. These are altered via sliders and you can set them up to whatever settings you feel comfortable with. The idea is that as you become more attuned to the game you can peel the layers away till you're left with the raw – but still playable – simulation model.

WRC: Rally Evolved ligt nu in de winkels.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou