Naarmate de releasedate van 26 november dichterbij komt wordt ook de hoeveelheid media dat wordt uitgebracht van Prince of Persia: Warrior Within groter. Ubisoft lijkt niet te willen hebben dat net als de voorgaande versie ook dit deel in de PoP reeks tegenvallende verkoopcijfers zal hebben. Ditmaal is een aantal screenshots vrijgegeven waarop wederom de grafische pracht van de game is te zien. Ook heeft ToThe Game een interview gepubliseerd met één van de developers van PoP: Warrior Within. Q: The first thing everyone noticed this time around is how darker the Prince, the environments, and his enemies look. Is the team aiming at a whole new direction with this type of atmosphere or just going with something different? A: Well it is a new evolution in the series … We don't think fans always want the same thing again. We wanted to surprise them while making sure they would still be blown away by the overall quality of the game. So this time, we wanted to provide new emotions: fear, oppression and more drama. To make this possible, we had to go for a more mature, darker treatment; a more obvious and frightening threat (the Prince is marked by death) and of course a tougher and more powerful Prince who could handle this new challenge.