Een game waar we al een tijdje niets meer van hebben gehoord is door IGN weer even in het zonnetje gezet. Het spel waar ik het nu over heb is Republic, een strategische simulatie waar je de macht hebt over een complete republiek (duh...whatelse ). Bijzonder aan dit ambitionele project is wel dat het spel op een zware 3Dengine draait en jouw acties dus in full 3D te bewonderen zijn.

IGN had een interview met een van de makers en gaf direct ook wat toelichting over het spel zelf.IGNPC: The Totality engine is truly impressive -- but you usually see this level of depth with shooters or action games, not a strategy game such as this. Why was the engine so important for Republic?

Demis Hassabis: It was hugely important to have an awesome engine to power Republic so that its epic scale could be portrayed visually. Also I wanted large actions, such as riots and rallies, to have an incredible cinematic feel to them and yet have complex AI controlling them so that the player could interact with what was going on and not have to just watch passively. This meant no cut-scenes and everything being done in-engine, thus the need for Totality. Ik ben zelf benieuwd hoe ze het bij Elixer (de developer) klaar zullen spelen om een game als deze acceptabel op je pc te laten draaien. Vooral de AI is een nogal kritisch punt waar veel van dit soort games op falen.