Eind vorig jaar kwam Eidos met de alternatieve worstelgame Backyard Wrestling op de proppen. De eentonige ring werd verruild door wat meer alledaagse locaties zoals een achtertuin, een slagerij en een nachtclub. In het gevecht kon je allerlei objecten uit de omgeving hanteren en die gebruiken om je tegenstander knock out te meppen. Helaas klonk het allemaal mooier dan het was, want in onze review kwam het spel er niet echt zonder kleerscheuren vanaf. Ondanks de felle kritiek heeft Eidos besloten een opvolger voor Backyard Wrestling te maken die een aantal van de minpunten van het origineel hoopt te verhelpen. Eén van de veranderingen is dat de omgevingen nu nóg interactiever zijn: bijna alles kan óf gebruikt worden om mee te vechten, of kapot gaan wanneer je je tegenstander er tegenop gooit.Getting away from the official announcement and to be more specific, the "Enviro-Mental" engine is Paradox's way of addressing a lot of the concerns and problems that players had with the original. So while the first game boasted a decent amount of interactivity with backgrounds and weaponry, Backyard 2 takes it a step further by making almost everything in the environment useable and destructible. In the early levels we were demoed, for example, fences, tables, and lawnmowers could all be utilized as both stationary and melee weaponry; and were even picked up and thrown later as projectiles. Luckily, Paradox has also eliminated the "heat-seeking" tendencies of weapons and has made it a lot harder for opponents to hit each other from long distances. Ook de carreermode is veranderd. In plaats van de levels in vaste volgorde af te werken heeft men nu een wat meer dynamische storyline in het spel gestopt die voor wat meer afwisseling zou moeten zorgen. Als men nu ook het vechtsysteem zelf dermate veranderd dat er niet één altijd winnende tactiek is wanneer je steeds dezelfde aanval uitvoert, dan zou het spel nog wel eens wat kunnen worden. De nieuwe screenshots bij dit artikel zien er alvast lekker uit.