Nieuws

Instelbare nachtmodus komt naar Xbox-consoles

Wordt op dit moment getest

Geschreven door Michel Musters op
Microsoft is op moment van schrijven een nachtmodus voor Xbox-consoles aan het uittesten.

De nachtmodus moet de ogen van de speler meer rust geven tijdens het gamen gedurende de avonduren. Alles is door de speler zelf in te stellen. Zo is er de mogelijkheid om het scherm minder fel te maken en HDR uit te zetten en kan felblauw licht weg worden gefilterd. Ook kan het licht dat van het logo op de console en op de controller komt worden uitgezet.

Naast dat men zelf kan bepalen welke opties aan en uit staan, kan men ook bepalen dat de zelf ingestelde opties 's avonds op een bepaalde tijd automatisch ingeschakeld worden en 's ochtends weer automatisch afgezet worden.

De nachtmodus wordt op dit moment door Alpha Skip-Ahead-leden getest. Het is dus waarschijnlijk dat de optie ergens binnenkort naar alle Xbox-gamers komt. The Verge heeft een korte video gemaakt waarin de opties zijn te zien. Bekijk die video hieronder.

Dit artikel delen:

Lees meer

Claim een gamecode en schrijf een review! Humankind komt op release op Game Pass te staan
9

Reacties op: Instelbare nachtmodus komt naar Xbox-consoles

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Paxopoxo

    • 10 augustus 2021 09:20
    Dit vind ik een hele goede toevoeging. Gebruik op mijn PC ook altijd f.lux om het licht wat te dimmen en het blauwe licht er wat uit te halen in de avond.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 10 augustus 2021 09:40
    @Paxopoxo gebruik inderdaad ook al jaren f.lux, bijna een must voor je ogen tegenwoordig

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 10 augustus 2021 09:25
    Hier hoopte ik al lang op. Vooral het dimmen van de Xbox logo's op de console en controller.
    S'avonds laat in een donkere kamer zijn die echt veel te fel.

    Ik hou niet zo van het dimmen van blauw licht, ik heb liever natuurlijke kleuren, maar wel tof dat ze het mogelijk maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • mhnl1979

    • 10 augustus 2021 09:30
    @Aerofox81 bij het dimmen van blauw licht had ik het idee dat mijn HDMI kabel stuk was. Gelukkig was dit de nacht modus die ik overdag had ingesteld haha. Maar gauw uitgezet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MrGizMo

    • 10 augustus 2021 12:13
    @Aerofox81 Op de controller kon al een tijdje bij de elite series

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 10 augustus 2021 10:12
    Ook zeer handig voor in de late uurtjes series kijken :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 10 augustus 2021 10:58
    Top toevoeging dit. Zou het ook werken met het lamje van de wireless headset?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LarsCornelis

    • 10 augustus 2021 11:30
    Nice! Ben vooral blij met de mogelijkheid om de ledjes van de console en controller te dimmen. Voor de tv ben ik dan wel weer zon purist dat ik niet wil klooien aan de kleuren en toch al warmere witwaarden heb ingesteld, waardoor het minder blauw en vermoeiend is voor de ogen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 11 augustus 2021 09:45
    @LarsCornelis Zo is dat; gewoon doen wat Vincent Teoh zegt en je zit goed. Maar wat kleuren betreft; dat geldt alleen voor menu's toch? Volgens mij blijft de game onaangetast.