Nieuws
Quest 2

Inloggen op Facebook straks niet meer nodig op Oculus Quest

Facebook draait controversiële beslissing terug

Geschreven door Michel Musters op
Oculus Quest-gebruikers hoeven volgend jaar niet meer verplicht in te loggen op Facebook.

Dat werd tijdens het Facebook Connect-evenement aangekondigd, waar ook werd gemeld dat het moederbedrijf achter het socialmediaplatform Meta gaat heten. 

Eerder werd geclaimd dat iedereen vanaf 2023 met een Facebook-account zou moeten inloggen op een Oculus Quest-bril, maar dit is dus teruggedraaid. Er komen ook andere inlogmogelijkheden beschikbaar, al moet men nog aankondigen wat hier precies ander valt. Het is daarbij ook niet duidelijk of er een vervangende inlog verplicht wordt, bijvoorbeeld voor Meta.

Sommige gebruikers melden dat ze contact hebben opgenomen met de klantenservice van Facebook en dat het door er om te vragen nu al mogelijk is om hun Facebook-account los te koppelen met hun Oculus Quest.

Dit artikel delen:

Lees meer

Verwijderde ban op GoldenEye in Duitsland laat geruchten oplaaien Lego-sets gebaseerd op Luigi's Mansion aangekondigd
11

Reacties op: Inloggen op Facebook straks niet meer nodig op Oculus Quest

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    GoofyZ3

    • 1 november 2021 08:51
    Slaat ook nergens op. Dat je een hyves account moet hebben om je hardware te gebruiken. Steam doet dat beter, steam ondersteund alle vr brillen. Oculus alleen de hyves brillen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 1 november 2021 21:32
    @GoofyZ3 nouja, de valve index werkt in principe ook alleen met steam….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 1 november 2021 22:40
    @SuperDre nee hoor, ook met gamepass etc

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 2 november 2021 11:51
    @GoofyZ3 Alleen als de game SteamVR ondersteund, als de game voor Windows Mixed Reality is dan werkt die dus niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 1 november 2021 10:04
    Dit vind ik wel straf, aangezien facebook geen klantendienst heeft om te contacteren….
    Als er iemand hierover iets meer weet zou fijn zijn, want ik probeer al enkele weken tevergeefs contact met hen op te nemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 1 november 2021 10:34
    Blij mee! Quest is een mooi apparaat maar dit zat me echt niet lekker.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 1 november 2021 11:11
    ik heb een Quest 2 en ik heb er eigenlijk geen probleem mee dat mijn Facebook gekoppeld is.
    Ik vraag me wel af of er dan straks toch niet een accountje van Meta nodig is?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 1 november 2021 16:54
    @Aerofox81 Ik heb ook Quest 2 en vind het linken van Facebook aan je Oculus wel ver gaan. De data die ze ermee binnen krijgen is weer erg veel waarmee ze je profiel verder kunnen uitbouwen. In principe heb ik geen probleem als data vergaard word om een betere wereld te bouwen waar Facebook grotendeels alleen een eigen agenda promoot.

    Ik ga er ook niet vanuit dat hij in de toekomst niet terugkomt op deze uitspraak oid als velen het device hebben aangeschaft.

    Voor 350-400 euro is het echter wel een mooie koop maar het gaat eigenlijk te ver om je privacy en data zo weg te geven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    smoothy101

    • 1 november 2021 11:59
    Het is gewoon zo dat facebook meteen alles inziet op je headset. Je kan geen applicatie opstarten zonder dat ze het weten met een facebook account dus je gehele privacy is weg. Blij dat dit zometeen niet meer hoeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 1 november 2021 21:34
    @smoothy101 tja, dat is niet anders bij bv Apple iOS devices.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Weerzinwekkend

    • 1 november 2021 15:46