In totaal werd een winst behaald van 152,2 miljoen euro, ten opzichte van 75,6 miljoen euro in 2011. 45% van de inkomsten zijn voortgekomen uit de consumer products-tak, waaronder merchandise valt. Deze tak behaalde drie keer meer winst dan in 2011.
In 2012 werd de grens van in totaal één miljard downloads voor de verschillende Rovio-games gehaald, dankzij de releases van Angry Birds Star Wars, Bad Piggies, Amazing Alex en Angry Birds Space. Momenteel staat de teller alweer op zo'n 1,7 miljard downloads.
Reacties op: Inkomsten Angry Birds-ontwikkelaar verdubbeld in 2012
Louwter
Veel bedrijven zullen zich achter de oren krabben in deze tijd.
SnX
Reanimationist
Nekkie
Full versions gewoon geld kosten. Op android zijn deze volgens mij wel gratis?
Anaujiram
markiewong
Hybr1d
Echter zie ik dit drastisch dalen zodra ze geen leuke games meer weten uit te brengen, want dit is natuurlijk wel extreem in groei. Hopelijk geen Lucasarts #2.
Louwter
Gamers hebben een spelletje gratis.
De reclamebureaus hebben een groot bereik
Rovio harkt binnen en haalt alle kosten + winst eruit.
Er wordt hier vaak commentaar geleverd op Rovio maar dit gedeelte snappen ze maar al te goed.
woutzorz
Ik heb zelf nooit last van reclame als ik gratis Angry Bird speel op m'n Android
Cryptical
Het is in ieder geval goed dat ze ook veel geld binnen harken met merchandise. Dan hebben ze nog een steunpilaar. Ze zijn ook bezig met een Angry Birds film en tekenfilmpjes (al ben ik over dat laatste wat minder enthousiast, als ik kijk vanuit het oogpunt van marketing. Die tekenfilmpjes zijn namelijk alleen in hun apps te vinden. Opzich geen goed idee, maar ik zou het uitgebreider maken. Nickelodeon of zo).
Hoe dan ook zijn ze lekker bezig, al vind ik sommige uitspraken een beetje arrogant van ze (moet ik echter wel in het achterhoofd houden dat die vaak uit verband worden getrokken) en heb ik niet zoveel met Angry Birds. Slim zijn ze wel in.
Majoortje
digitalj8