Zoals waarschijnlijk wel bekend bij velen, is The Darkness een game gebaseerd op de gelijknamige comicreeks. De game vertelt over een zeker persoon die in het donker over bovennatuurlijke krachten beschikt, waaronder het aansturen van bloeddorstige wezens. De game wordt ontwikkeld door Starbreeze Studios, eerder al verantwoordelijk voor het zeer goede Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay. Zoals te verwachten viel, wordt de game momenteel gepresenteerd op de Comic-Con.

Uit hands-on impressies met de game aldaar, zijn een aantal nieuwe gameplaytechnische feitjes naar boven komen drijven. Allereerst beschikt de game over een iets ander aimingsysteem. Je bestuurt de game net als iedere andere first-person game op een console, alleen zit bij het richten een klein automatisme ingebouwd. Je loopt altijd met enkele rode stippen op het scherm rond, waarbij elke stip voor een wapen staat. Deze stippen zullen automatisch richting een vijand gaan, wanneer je gezichtsveld zich er dichtbij bevindt. Hoe langer je wacht met schieten, hoe meer kans je hebt op bijvoorbeeld een headshot. Hiermee wil men misschien de bovennatuurlijke schietkunsten van de hoofdpersoon simuleren.

Minstens even interessant is het ingame televisiekanaal. Je zou in deze game letterlijk uren naar de tv kunnen kijken en steeds andere dingen voorbij zien komen. Waarschijnlijk zullen zich hieronder ook trailers van aankomende 2K Games-titels bevinden. Of dit in verbinding staat met het Internet en het televisiekanaal zo realtime geupdate wordt, is nog niet duidelijk, maar het zou ons niet verbazen. Overigens kun je hier een nieuwe trailer van de game bekijken.