Resident Evil Zero is een prequel van de gehele Resident Evil (Biohazard in Japan) serie. De game, die oorspronkelijk exclusief in ontwikkeling was voor de Nintendo64 komt inmiddels alleen nog uit op de GameCube, en via IGN Cube krijgen we vandaag de eerste details te horen.

Zo zal het grootste deel van het spel zich afspelen in een trein, die door angstaanjagende omgevingen dendert. Op sommige punten in het spel krijg je echter de mogelijkheid om de trein te verlaten, en even rustig rond te wandelen.

In tegenstelling tot Resident Evil 1 kun je op sommige momenten in de game van karakter wisselen; zo kun je de krachten van Rebecca Chambers en Billy Cohen helemaal uitbuiten. Op deze manier is het ook mogelijk om guns uit te wisselen. Laat je als, zeg Rebecca een gun op de grond achter, kun je die even later als Billy zijnde weer oprapen om er mee te knallen.One scene described to us featured Rebecca Chambers struggling atop a speeding train. The locomotive was an FMV animation, beautifully animated, with a sheet of real-time water raining atop it as it sped by detailed backgrounds. All of this was brought to life with real-time lights and shadows, and of course a group of ugly zombies to boot, allegedly. Om het helemaal af te maken zal Resident Evil Zero gebruik gaan maken van de engine die wordt gebruikt in de GameCube remake van Resident Evil 1. Dit in tegenstelling tot de remakes van Resident Evil 2, Resident Evil 3: Nemesis en Resident Evil: Code Veronica, die allemaal een -op het eerste oog- 'quick 'n dirty' make-over krijgen.