Nieuws
Call of Duty: Modern Warfare

Infinity Ward werkt aan ambitieuze Call of Duty voor dit jaar

'Het meest ambitieuze plan in de geschiedenis van de franchise'

Geschreven door Michel Musters op
Infinity Ward levert dit jaar een nieuwe Call of Duty af, zo is bevestigd.

Dat heeft Activision Blizzard laten weten tijdens de bekendmaking van diens kwartaalcijfers. "Het team werkt aan het meest ambitieuze plan in de geschiedenis van de franchise, met veel innovatie en een setting die veel mensen aanspreekt." De laatste Call of Duty-game die Infinity Ward heeft gemaakt, is het in 2019 verschenen Modern Warfare, al heeft het ook meegeholpen aan Warzone.

Na de bekendmaking van de kwartaalcijfers tweette Infinity Ward dat "de nieuwe generatie van Call of Duty er binnenkort aankomt". Meer informatie is er nog niet. Er gaan geruchten dat de nieuwe Call of Duty dit jaar vroeger dan normaal wordt onthuld en uitkomt, maar dat is nog niet bevestigd. 

Tijdens de bekendmaking van diens kwartaalcijfers liet Activision weten dat de verkoop van Call of Duty: Vanguard, het eind vorig jaar uitgekomen deel in de franchise, tegenvalt ten opzichte van het in 2020 uitgekomen Black Ops Cold War. Ook Call of Duty: Warzone kent een daling in speeluren. Call of Duty Mobile is wel gegroeid vergeleken met dezelfde periode het jaar ervoor, vooral dankzij een release in China eind 2020.

In januari kondigde Microsoft aan Activision Blizzard te willen overnemen. Als de deal doorgaat, krijgt het bedrijf alle studio's van Activision Blizzard in handen, alsmede franchises als Call of Duty, Diablo en Warcraft. Microsoft heeft de intentie uitgesproken om in ieder geval de komende jaren Call of Duty speelbaar op PlayStation-consoles te houden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Vietnamese retailer vraagt 3.350 euro voor RTX 3090 Ti Ghostwire: Tokyo uitgebreid getoond tijdens showcase
12

Reacties op: Infinity Ward werkt aan ambitieuze Call of Duty voor dit jaar

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Snafu9

    • 4 februari 2022 10:29
    Goh heel verrassend hoor dat er minder spelers zijn in Warzone en Vanguard minder wordt verkocht. De snelheid is zo ongelofelijk snel geworden dat casual gamers zoals ik geen kans maken tegen de mensen die die hard spelen met house en keyboard of mensen met een Scuf controller. De lobbies zijn ook totaal gesuffled waardoor je nooit speelt tegen iemand van je eigen niveau. En dan heb ik het niet eens over de vele bugs in het spel en alle hackers. Het liefst ga ik weer terug naar Warzone met alleen de MW wapens en de snelheid die er toen was. Lekker schieten met de Grau en Kar98K.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 4 februari 2022 10:55
    @Snafu9 denk ook dat een 120hz tv groot verschil maakt, bij gears 4 had ik nog problemen om nummer 1 te zijn maar met gears 5 op 120 en elite controller sta ik toch regelmatig bovenaan en mt halo ook zo en daar was ik nooit goed in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 4 februari 2022 11:51
    @hulstpower
    Mijn TV kan upscalen tot 100hz maar helaas geen 120hz. Die ervaring kan ik helaas niet met je delen. Waarschijnlijk doet Warzone gewoon 60hz dan. Wat ik vooral irritant vind is dat de FOV voor PS bezitters nog steeds 60 is en geen 120. Dat is eigenlijk ook echt not done. Daardoor zijn PC gamers altijd in het voordeel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 4 februari 2022 11:53
    @Snafu9

    Ik speel het op 120 en ben dus in principe 2x zo snel als jij.

    Cross play kun je uitzetten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 4 februari 2022 11:56
    @san5324
    Gek genoeg vind ik dat ik in betere lobbies kom als ik crossplay aan heb staan dan uit.

    Zit trouwens nu de specs van mijn TV te bekijken en hij zou wel 120hz aankunnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 4 februari 2022 12:05
    @Snafu9 als ie hdmi 2.1 heeft dan zou het kunnen, weet niet waar je op speelt en wat voor console.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • GangstaLean

    • 4 februari 2022 14:35
    @Snafu9 jij snapt hem! Dit is niet te doen, vroeger wonnen mijn maten en ik nog wel eens een pot, nu worden gewoon echt afgeslacht. Mensen die echt 100000 sneller rondlopen, schieten, liggen, noem het maar op. Heel irritant, dan heb ik het ook nog niet eens over de hacks gehad!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bluebarret

    • 5 februari 2022 10:16
    @Snafu9 Ik speel ook geen warzone meer. Door CW en Vanguard niet meer leuk. Wat je zegt, MW wapens waren top in de game. Kar icm een mp7 of grau. Wacht lekker op een nieuwe mw of de warzone 2.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ritch

    • 5 februari 2022 23:03
    @Snafu9 sluit ik me bij aan daardoor speel ik bijna geen cod meer zelfs bij destiny is het zwaar on eerlijk noobs tegen pro streamers

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 4 februari 2022 12:07
    Ik vind dit ook niet gek, sinds dat Vanguard uit is, is de balans compleet zoek.
    De combinatie van oude en nieuwe wapens in Warzone voelt heel gek aan. Daarnaast lijkt de gameplay soms gewoon niet meer te kloppen, wat voor veel frustratie zorgt. Daarbij heb ik in het begin veel last gehad van vastlopers en bugs, wat voor sommigen ook een reden kan zijn om af te haken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • GangstaLean

    • 4 februari 2022 14:37
    @Fr3nzy Ja dat inderdaad, of je hangt weer vast tussen de rotsen en een struikje en gaat af door het gas. Of je wordt in eens gekickt uit de lobby terwijl je maten wel zijn ingeladen..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 5 februari 2022 23:35
    Call of Duty: Peace. Als ontslagen soldaat moet je proberen te her-integreren in de samenleving.