Infinity Ward: Perfecte wapenbalans MW3 onmogelijk | Gamer.nl

Infinity Ward: Perfecte wapenbalans MW3 onmogelijk | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"Ik denk dat een ideale balans mogelijk is, een perfecte balans is daarentegen een mening van een individuele speler. Als we bijvoorbeeld shotguns minder krachtig maken dan worden gamers die shotguns geweldig vinden boos en als we ze sterker maken, dan worden de spelers die van shotguns houden blij, maar iedere andere speler wordt kwaad", legt Bowling uit.

De perfecte balans is een subjectief begrip, meent Bowling, omdat dat afhangt van de speelstijl die een speler hanteert. Hij gelooft dat een ontwikkelaar zo veel mogelijk zijn best moet doen op de wapenbalans en de beste keuzes moet maken voor de grootste doelgroep.

Type 95

Veel mensen zijn van mening dat het Type 95-aanvalsgeweer in Modern Warfare 3 te krachtig is. Bowling zegt daar veel kritiek over te horen, maar hij gelooft niet dat het geweer ook echt te krachtig is. "Het komt doordat de Type 95 zo gemakkelijk te gebruiken is, terwijl iets als de MK14 – die ik zelf op het moment gebruik – een heel krachtig wapen is, maar naar mijn mening meer vaardigheid vereist dan de Type 95."

Hij denkt dat de Type 95 veel kritiek krijgt, omdat mensen er relatief vaak mee in contact komen, doordat het wapen een relatief lage instapdrempel heeft. "Ik denk dat het meer een kwestie van perceptie is dan realiteit waardoor mensen geloven dat het een beter wapen is dan iets als de MK14."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou