"Ik denk dat een ideale balans mogelijk is, een perfecte balans is daarentegen een mening van een individuele speler. Als we bijvoorbeeld shotguns minder krachtig maken dan worden gamers die shotguns geweldig vinden boos en als we ze sterker maken, dan worden de spelers die van shotguns houden blij, maar iedere andere speler wordt kwaad", legt Bowling uit.
De perfecte balans is een subjectief begrip, meent Bowling, omdat dat afhangt van de speelstijl die een speler hanteert. Hij gelooft dat een ontwikkelaar zo veel mogelijk zijn best moet doen op de wapenbalans en de beste keuzes moet maken voor de grootste doelgroep.
Type 95
Veel mensen zijn van mening dat het Type 95-aanvalsgeweer in Modern Warfare 3 te krachtig is. Bowling zegt daar veel kritiek over te horen, maar hij gelooft niet dat het geweer ook echt te krachtig is. "Het komt doordat de Type 95 zo gemakkelijk te gebruiken is, terwijl iets als de MK14 – die ik zelf op het moment gebruik – een heel krachtig wapen is, maar naar mijn mening meer vaardigheid vereist dan de Type 95."
Hij denkt dat de Type 95 veel kritiek krijgt, omdat mensen er relatief vaak mee in contact komen, doordat het wapen een relatief lage instapdrempel heeft. "Ik denk dat het meer een kwestie van perceptie is dan realiteit waardoor mensen geloven dat het een beter wapen is dan iets als de MK14."
Reacties op: Infinity Ward: Perfecte wapenbalans MW3 onmogelijk
Xanadu
bluethunder22
Nihilistic Poet
EDIT: Je kon het niet hebben dat je telkens een copy-paste game speelt, elke jaar opnieuw? ;]
Wuppie
Devin Dazzle
MikkelE30
Anaujiram
Vraagje aan Gamer.nl. Waarom wordt elke scheet van Bowling c.q. MW3 hier geplaatst maar wordt er totaal geen aandacht besteed aan het overlijden van Adam Adamowicz (lead concept artist van Skyrim en Fallout 3) eerder deze maand? Ik had het op diezelfde dag nog gesubmit.
Nihilistic Poet
Anaujiram
laurens700
Als ze de verhoudingen gewoon realistisch houden zou er niks aan de hand moeten zijn.
sniperx79
sniperx79
Markske
Nee gewoon afschieten! Wie het eerste de trekker overhaalt heeft meestal al gewonnen
Tumbler
jamson85
ze moeten nou eenmaal een groot publiek "tevreden" zien te houden..
je hebt nou eenmaal de long distance lovers (snipers), de CQC's (shotguns), de rambo's (light machine guns) en de casual gamers (submachine/assault)..
op zich de wapens die erin zitten zijn ook qua basics niet echt het probleem..
het zijn meer de attachments en de proficys die je erop kunt zetten die het spel verneuken..
ze hebben MW3 meer toegankelijk voor noobs gemaakt..
het is toch werkelijk van de zotte dat je op een focking shotgun "damage" en "range" kan plaatsen? combineer dit ff met bijv. een striker met als perks scavenger, quickdraw en steady aim en je hebt al die noobs die rond rennen en amper aan te pakken zijn..
waar eerdere call of duty's gericht waren op skills (zelfs bij het quickscopen kwam 't neer op skill).. nu is 't meer noob friendly..
dit vindt ik echt zware vern*king van het spel en hierdoor neig ik toch ook steeds meer naar realistische games als battlefield (en hier spreekt een groot call of duty fanaat)…
en over de mk 14.. het is al jaren zo dat single shot wapens eigenlijk gewoon sterkste van het spel zijn, alleen door de single shot, vragen ze iets meer skills als de spray wapens..
ik zelf speel al tijdenlang met de mk 14 en het is mijn beste wapen…
echter guns als de type 95 en de famas van mw2 zijn toegankelijker voor 't algemene publiek..
jamson85
ik gebruik de mk 14 met sleight of hand, assasin pro en sit rep.. en verder attachments (silencer en extended mags)
oftewel niks om makkelijk mee te kunnen "quickscopen"..
maar ik heb op dit wapen wel gewoon een k/d van 1.62..
ik own er zowel van veraf, mid range als dichtbij mee…
voordeel van het wapen is gewoon de hoge "damage" waarde..
waardoor je zelfs bij CQC gewoon nog kan hipfiren en maar 2/3 kogels nodig hebt om iemand te doden
spanny
Ik snap jou redenering wel maar als je in het echt geraakt word door een kogel ben je al ver uitgeschakeld. In een game hoeft dit niet te zijn.
Met de ene geweer ben je gelijk dood en met een ander geweer kost het je 2 magazijnen. En dit verschil noemen ze wapen balans in een game.
Koning86
elmsnipe
JasonStatham1234