Het spel wordt geleverd met een editor waarmee spelers nieuwe missies kunnen maken en deze online kunnen delen. Spelers kunnen zelf kiezen welk doel ze een speler geven binnen een missie zoals verdedigen, escorteren, vernietigen, overleven, schieten of het bereiken van een bepaald gebied. 

Missie-ontwerpers krijgen hiertoe de beschikking over dezelfde hulpmiddelen die de ontwikkelaars ook hadden. Het is mogelijk een missie helemaal op te bouwen vanaf het begin, of een bestaande missie te combineren met andere objecten, vijanden en doelen. Ook is het gedrag van de computergestuurde personages en objecten te bepalen.

Filters

De stad New Marais wordt op deze manier voorzien van officiële missies en missies die zijn gemaakt door medespelers. Door middel van verschillende kleuren zijn de missies voor de speler uit elkaar te houden. Door het gebruik van filters kunnen spelers missies bovendien selecteren op moeilijkheid, genre en beoordeling.

Spelers kunnen elkaars missies beoordelen. De best beoordeelde missies bereiken de Famous-status en de beste van die groep kunnen uiteindelijk benoemd worden tot Sucker Punch Featured Content. Deze content is automatisch voor iedere speler te zien. Om de missie-editor te testen lanceert Sucker Punch in april een publieke bèta. De beste missies die daarbij worden gemaakt, verschijnen in de volledige versie van het spel op de dag van de lancering. InFamous 2 komt naar verwachting begin juni uit.