THQ heeft een nieuw filmpje van S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl beschikbaar gesteld, dat door zijn nachtelijke setting de nieuwe DirectX 9.0 effecten van het spel goed uit de verf laat komen. Vooral de real-time licht- en schaduweffecten geven het spel een beangstigende sfeer.

In S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl neem je de rol aan van een zogeheten Stalker, die in het gebied rond de in 1986 ontplofte kerncentrale Tsjernobyl op ondezoek uit gaat. Het spel speelt zich af in de toekomst, een tijdje na een tweede explosie die met nog meer mysterie omringd is, dan de eerste. Het gebied rond de centrale is tot in detail nagebouwd door ontwikkelaar GSC Gameworld, en voor de speler vrij toegankelijk. Je stippelt zelf je pad uit en kiest zelf de middelen die je aanwendt, om bij je doel te komen. RPG achtige statistieken bepalen de prestaties van je karakter.

Hieronder zijn alvast een paar screenshots van S.T.A.L.K.E.R. met DirectX 9.0 te bewonderen, maar een filmpje werkt des te overtuigender. Download het filmpje bij 3D Gamers.