“In het kort: het is net een communistische staat. Met hard werken heb je alleen jezelf. Niet werken biedt veel meer voordelen. Maar staat dit maken van goede games niet in de weg? Daar moet je toch wel echt je best voor doen”, aldus Inafune.
“Ik zat in een positie waarin ik het werk zo naast me neer kon leggen en toch was ik iedere maand verzekerd van mijn salaris. Hoe vaak je ook laat of niet kwam opdagen, of hoe waardeloos het ontwikkelingsproces van een game ook verliep, het volgende maandsalaris stond nooit in het geding. En er zijn een hoop mensen die daardoor niet zo hard werken als dat ze zouden moeten, iets wat opgaat voor de gehele industrie, inclusief Capcom.”
Amerikaanse droom
Hoewel Inafune voornamelijk de Japanse gamesindustrie bekritiseert, lijkt hij ook niet heel erg te spreken over het Westerse ontwikkelaarsklimaat. “In het Westen zijn er meer onafhankelijke ontwikkelaars. Zij hebben als doel om een hit te scoren, het bedrijf te laten groeien en het vervolgens te verkopen om grof geld te verdienen. Het is de ‘American Dream’." Inafune liet onlangs weten Capcom na 23 jaar te gaan verlaten. Wat hij daarna gaat doen is nog niet bekend.
Reacties op: Inafune: 'Japanse game-industrie is een communistische staat'
Mesijs
Ik vind het meer vergelijkbaar met de huidige Westerse kantoorcultuur.
Krannjik
Mesijs
Baukereg
WarJunkie
die komt helaas nooit meer terug :-(
Failsnorviganza
Juist de games die vrijwillig ontstaan zijn, op basis van echte passie erachter.
Dat juist die het gaan maken.
De 'GTA MMO' ontwikkelaar is een typisch voorbeeld van zo'n faal.
Winnaars: Minecraft, CS, Eve Online, Etc.
Je moet gewoon games maken met liefde, en een visie.
Iets maken waar je altijd al van droomde en jij het nu mogelijk gaat maken.
Het verschil tussen dat soort games en cash-games is erg duidelijk.
Bv. MoH is ook een typisch voorbeeld van falen.
Mensen willen een shooter, en die lijkt op CoD, want dat is populair.
Dat gaan wij ook doen! Dat werkt dus niet…
MoH is helemaal NIET populair op Steam, en als dat spel lekker liep, waren de cijfers beter.
Ook de aankomende AoE lijkt me een voorbeeldje van falen.
Microsoft denkt, we maken een lelijke strategy game die flink casual is.
We gaan het zien….
Het enige dat nog succes kan gaan bieden, is Farmville volk.
Maar ook dat bereik je niet 1,2,3.
Baukereg
Failsnorviganza
Ik geef al de hele tijd aan op deze site, dat MoH het hem niet ging doen.
Mensen denken altijd dat ik trol, maar ik ben gewoon kritisch en toch krijg ik alle commentaar over me heen toen ik zei dat MoH gaat falen.
Dat kan men niet hebben, blind van enthousiasme. :-)
Vichan
Hier word het ook een beetje in belicht, ik kan me er wel in vinden.
ravenger
alphatrion