Nieuws
World of Warcraft

Inactieve World of Warcraft-spelers kunnen nu gratis spelen

Abonnement niet nodig

Geschreven door Michel Musters op
Gamers die ooit World of Warcraft hebben gespeeld, kunnen tot en met 24 juni gratis en zonder abonnement verder spelen.

De mmo staat volledig open voor iedereen die een WoW-account heeft maar niet meer speelt. Daarbij geldt de laatst gekochte uitbreiding als startpunt, tenzij die uitbreiding eerder uitkwam dan Warlords of Draenor.

Blizzard brengt in augustus de nieuwe World of Warcraft-uitbreiding Battle for Azeroth uit. Het is dan twee jaar geleden dat de vorige uitbreiding, Legion, beschikbaar kwam.

Bron: Blizzard

Dit artikel delen:

Lees meer

PlayerUnknown's Battlegrounds krijgt eerstepersoonsperspectief op mobiel Overwatch Twitter-account hint mogelijk naar nieuwe held
10

Reacties op: Inactieve World of Warcraft-spelers kunnen nu gratis spelen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • XtraLinkUK

    • 22 juni 2018 09:18
    Speelt iemand dit nog dan? Cataclysm is het laatste wat ik gespeeld heb. Beetje teveel macros spammen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 22 juni 2018 10:07
    @XtraLinkUK Ik heb het jarenlang gespeeld en zo nu en dan denk ik eraan om weer te beginnen. Dus dit is misschien leuk

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 22 juni 2018 10:37
    @XtraLinkUK
    Doe niet zo dom, kerel. Blizzard verdient miljoenen met WoW. Er zijn miljoenen mensen die het nog spelen. Niet meer zo veel als de hoogtijdagen, maar menig MMO is jaloers om het aantal spelers dat WoW nog steeds heeft.

    Ik speel het overigens als jaren niet meer, al ben ik geneigd om de nieuwe xpac toch maar weer te proberen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 22 juni 2018 11:50
    @Sander999 Ik heb dat ook, zoveel plezier beleefd aan deze game.
    De oude groep van toen gaan allemaal aan de classic WoW wanneer het uitkomt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 22 juni 2018 13:18
    @fonsrutte
    Gouden tijden beleefd met deze game inderdaad. Echt duizenden uren ingestoken. Bijna mijn hele vriendengroep speelde het toen (inmiddels ben ik de enige nerd die nog gamed). Ik heb bijzonder warme herinneringen aan Vanilla en WotLK. Helaas gaat het nooit meer worden zoals 'toen' ook omdat we inmiddels dik 10 jaar verder zijn en ik de enige ben die nog speelt :D


    Moet zeggen dat Classic WoW me helemaal niet trekt, dat was toen leuk maar ik moet er niet aan denken om weer 40 man bij elkaar te krijgen om vervolgens te gaan raiden. De rest van de xpac trekt me wel en ik zal er ongetwijfeld weer de nodige uurtjes insteken om vervolgens weer te wachten op de volgende xpac.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 22 juni 2018 16:11
    @Sander999 Ik vermoed ook dat het tegen gaat vallen, de herinneringen zijn mooi, maar ik ga het zeker proberen.
    Ik ben tijdens de beta van WotLK gestopt, opeens was ik er klaar mee.
    40 man raids ga ik ook niet meer doen dat kost me teveel tijd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Magister

    • 22 juni 2018 11:16
    wtf… mijn oude chars zijn niet meer te spelen! Moet ik dus echt helemaal overnieuw beginnen. Denk niet dat ik dat ga doen. Beetje gemiste kans van ze om ons te laten spelen en niet eens met onze oude chars :/

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 22 juni 2018 14:20
    Dan heeft dat ook niet echt veel nut als we maar tot 24 juni kunnen spelen want dat is al over 2 dagen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Oxymorphone

    • 22 juni 2018 19:56
    Gaat best veel veranderen in BfA. Recent weer begonnen en bevalt erg goed. Catch-up mechanics zijn erg gaaf en het hele levelen is op de schop, veel meer opties om te questen. Veel oude zones schalen nu met je level mee dus er zijn er heel veel waaruit je kunt kiezen. Een van de weinigen MMO's die zijn spelers niet door het slijk haalt met al die ranzige micro transacties en xp-potions en de gameplay praktijken die dat met zich mee brengt. Het is verfrissend hoe Blizzard deze game up to date heeft weten te houden. Kan het zeker aanraden, veel tijd zoals vroeger is niet meer nodig om leuk mee te kunnen doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HunterSeeker

    • 25 juni 2018 12:51
    @Oxymorphone en als je de uitbreiding al eerder koopt dan kan je een ventje meteen naar 110 maken.
    Ben zelf sinds een paar weken weer begonnen, daarvoor zat ik op een vanilla server. Maar met het nieuws dat Bliz ook een classic server gaat uitbrengen, ben ik toch maar weer begonnen. Een wereld van verschil met vanilla. ik speel het nu vooral om de 2 rassen te unlocken (maar blijkbaar krijg je die ook op de release van de game achjaaaa)