Nieuws
Ikea

Ikea en Asus werken samen aan gamemeubels

Komen volgend jaar uit

Geschreven door Michel Musters op
Meubelfabrikant Ikea en Asus Republic of Gamers werken samen aan meubels voor gamers.

De meubels moeten betaalbaar en ergonomisch worden - twee kernwaarden waar de meubels van Ikea op gebaseerd zijn. "Gamers hebben altijd gedroomd van de perfecte gameruimte dat zowel comfortabel functioneel is als je volledig onderdompelt in games", aldus Kris Huang van Asus Gaming Gear.

Meer details over de meubels zijn er nog niet, maar het zou om zo'n dertig verschillende meubelstukken gaan. In februari 2021 wordt de set eerst in China gelanceerd. Het Westen volgt in oktober 2021.

Bron: Ikea

Dit artikel delen:

Lees meer

'Sony brengt dit fiscale jaar vier miljoen minder PS5-consoles uit' Uitgebreid CGI-filmpje van Star Wars Squadrons uitgebracht
15

Reacties op: Ikea en Asus werken samen aan gamemeubels

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    StormFox

    • 15 september 2020 09:00
    Wat is er mis met een normaal ergonomisch bureau en stoel?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vinnyboiiiii

    • 15 september 2020 09:03
    @StormFox zet er 'Game' voor en je kan er 100 euro meer voor vragen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    warcryptic

    • 15 september 2020 09:08
    @Vinnyboiiiii Zet er Alienware voor en gooi er nog eens 200 euro bovenop.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 15 september 2020 09:21
    @warcryptic laat youtube streamer ninja erachter zitten en dan kun je nog 5 euro extra vragen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 15 september 2020 09:33
    @ali3n8tor 😂 padum tssss

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gamerlezer

    • 15 september 2020 12:01
    @ali3n8tor zet er limited edition bij en voeg nog eens 10 euro toe

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheDeeGee

    • 15 september 2020 13:12
    @StormFox Zit geen RGB op xD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pascal08

    • 15 september 2020 10:28
    Leuk, ik heb zelf een semi meubel gebouwd paar maanden geleden zodat ik mijn XB1X en PS4 Pro kon stacken aangezien ruimte beperkt was, maar een officiële console stacker kon ik nergens vinden. Misschien een tip voor iemand die nog een gat in de markt zoekt? ;)
    Maar met de upcoming consoles lijkt het me moeilijk te gaan stacken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 15 september 2020 10:36
    @Pascal08 die moet je onderaan zetten ;p in mijn retro room hetzelfde gedaan, de base OG xbox onderop en dan stacken met kleinere consoles

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    El Ninjo

    • 15 september 2020 10:35
    CandyCrush, Hitman, Minecraft, Battlefield, The Division, Just Cause, allemaal games van Zweedse ontwikkelaars, de gameindustrie is booming in Zweden.

    In 2018, the Swedish games industry generated €1.8 billion and it employed almost 8,000 people. For 2017, there were 4.2 million gamers in Sweden who spent $411.7 million.

    ik snap goed dat de Ikea - verreweg de bekendste meubelgigant ter wereld - daar een graantje van wil meepikken.

    Ikea kennende krijgen de meubels weer van die vage namen als de huidige gamemeubels; DÃ…SEN, FREDDE, BEKANT of LINNMON.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Djobba007

    • 15 september 2020 10:50
    Wat een gezeik hier zeg. Natuurlijk is er niks mis met normale ergonomische meubelen, daar gaat het toch ook helemaal niet om? Wat is er mis met een Volkswagen Polo? Niks. Maar sommige mensen rijden nu eenmaal liever in een dikke Audi RS3 en kunnen het betalen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    warcryptic

    • 15 september 2020 15:03
    @Djobba007 Ik denk dat je de sarcasme van de opmerkingen rond het erkennen van de kracht van merken niet geMERKT hebt ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    D4rKy28

    • 15 september 2020 15:46
    een eettafel in je slaapkamer problem solved, kan er alles op kwijt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DevTrunks

    • 15 september 2020 17:04
    Een Gömerstoel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Valerium

    • 15 september 2020 19:45
    Gaming chairs is echt de grootste onzin wat ik ooit heb gezien, kan me niet voorstellen wat dit weer zal zijn.