Het ontwikkelen van nieuwe games wordt een steeds kostbare aangelegenheid. Ontwikkelaars zoeken daarom naar een nieuw publiek dat op zoek is naar levensechte graphics en emoties. "Je huilt straks tijdens het spelen" zegt Gerhard Florin van Electronic Arts. Veel mensen hebben nu niets met gamen omdat de personages vaak net zo plat als een pannenkoek zijn en de meeste verhalen nauwelijks diepgang hebben. Door mee de nadruk op emoties te leggen zou er een nieuwe doelgroep aangesproken moet worden. Een ontwikkeling die dankzij de nieuwe consoles mogelijk zal zijn. "Het zal een gigantische sprong voorwaarts zijn wat graphics en emoties betreft" gaat Florin verder.
Het ontwikkelen van een game kost op dit moment tussen de 5 en 10 miljoen dollar, een bedrag dat door de nieuwe consoles nog een stuk hoger kan uitvallen. Daar komt bij dat het al zware tijden voor de meeste uitgevers zijn. "De algemene trend is dat het duurder wordt om games te ontwikkelen omdat consumenten meer en meer verwachten. Hoe krachtig een console ook is, het einde zal een keer bereikt worden" laat een woordvoerder van Konami weten."We don't like to focus everything on the next generation because the current generation is our bread and butter," Ubisoft's German marketing director, Benedikt Schueler, said in an interview."It's an exciting time now, but it's also a tough time for all the publishers. You have to be careful where you bet your development funds."
Reacties op: Iedereen straks huilend achter nieuwe consoles
beavis
DaveyDangerous
fallout
Linkintpark
Crazy Harry
partypeet
Hoop dat het concept wat ze bij microsoft voor ogen hebben ook een beetje van de grond komt.Het maken van korte demo's en die via het xboxlive beschikbaar stellen,zodat je kan polsen hoe het publiek erover denkt.En bij positieve reacties eventueel een hele game.Anders spelen we straks all1 maar FF15,devil may cry 7,halo6,mario124 and so on…
VampireMeierLink
PR en Marktbespeling; waardeloos!
Zwijntje
De kwaliteit van de meeste games is zo slecht dat het me pijn doet aan mijn ogen.
Maar even op een serieuzere noot: totale onzin natuurlijk. Meer geld wil niet zeggen dat er meer emotie in zit. Ik kan me herinneren dat bij Final Fantasy 7 voor de PS1 menig gamer een traantje wegpinkte toen een van de hoofdkarakters overleed.
Je moet gewoon een goed verhaal maken en een band opbouwen met de speler. Maar goed, de meeste films slagen hier al niet in…en games worden al helemaal door techneuten in elkaar geknutseld.
Ben benieuwd of de gamesindustrie dit oppakt.
GoofyZ3
partypeet
Denk dat doormiddel van realistische GFX ze het wel degelijk meer sfeer kunnen geven,maja als het verhaal en de rest van de presentatie het niet ondersteund wordt het idd nog niks.
B.i.G
Johnny_anoniem
Slein
Dan is het straks wachten op de eerste de beste puber die verliefd word op het vrouwelijke game character met "(h)uge boobies", die MS of Sony aan zal klagen.
"Ja, ze zei dat ik sex met haar mocht hebben. En ja, je luistert nu eenmaal naar vrouwen. Maar ja toen onstond het probleem, ik was bezig met haar en toen onstond er kortsluiting in mijn 360/PS3 toen ik op mijn hoogtepunt kwam. En daardoor vloog die in brand en meteen het hele huis en daardoor moest ik in mijn nakie de straat op rennen. Stond ik effe voor l*l! Nu eis ik dus dat ik een mijn relatie met mijn gamebabe met "(h)uge boobies" op een andere lokatie voort kan zetten, aangezien het thuis niet meer kan"
Sorry, ik ben beetje :S.
Kyran Nezain
GNLmember
GNLmember
Erwie
Denman
Naast brood en boter vergeten ze nog: neer te zetten "Ferrari, villa's, prive vliegtuigen, dure vakantie's"
partypeet
metzman