Nieuws
Doom

id Software gaat multiplayer Doom op de schop nemen

O.a. privéwedstrijden, bots en dlc

Geschreven door Michel Musters op

id Software gaat de multiplayer van de nieuwe Doom op de schop nemen. Hoewel id de singleplayer van Doom heeft gemaakt, ontwikkelde de studio Certain Affinity de online multiplayer.

Spelers hebben hun onvrede geuit over de multiplayer van de shooter. Zo zijn er geen custom settings, kan er niet voor maps gestemd worden en zijn er geen privéwedstrijden te spelen, zelfs niet op pc. Daarnaast wordt de multiplayer van de pc-versie geplaagd door cheaters. 


Eurogamer
vroeg aan executive producer Marty Stratton wat het bedrijf er in de toekomst aan gaat doen. Hij laat weten dat id zelf aan de slag gaat om de multiplayer beter te maken. id werkt op dit moment al aan privéwedstrijden en custom game settings. Die opties komen deze zomer in de vorm van een gratis update.

Daar laat id het niet bij. Zo is het de bedoeling dat na de zomer ook bots worden toegevoegd aan de multiplayer, zowel de standaard versie als SnapMap, waarin spelers maps gemaakt door andere spelers kunnen proberen. Tot slot is id van plan ook gratis en betaalde downloadbare content voor de multiplayer uit te brengen. Op Bethesda's E3-persconferentie aanstaande zondagnacht worden daar de eerste details van bekendgemaakt.

Stratton: "We werken samen met Certain Affinity aan de lancering van de game en we stellen hun toevoeging en moeite op prijs." De updates die vanaf nu komen zijn echter het werk van id zelf, nu de ontwikkelaar klaar is met de ontwikkeling.

Bron: Eurogamer

Dit artikel delen:

Lees meer

Lego Dimensions wordt uitgebreid met zestien nieuwe franchise Mafia 3-teaser geeft kort voorproefje op E3-demo
8

Reacties op: id Software gaat multiplayer Doom op de schop nemen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Turambar

    • 9 juni 2016 17:48
    En COOOOOOP alstublieft/please/bitte.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • CroniC

    • 9 juni 2016 18:17
    Verkapte dlc aankondiging :p

    Ontopic. Ik hoop dat ze de hektiek uit de sp kunnen toepassen. Dat maakt het een stuk leuker. MP beetje slap atm.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • innerchild

    • 9 juni 2016 19:02
    Hoe hard kan je falen als bedrijf… Is er dan ook niemand bij ID geweest die dit niet heeft zien aankomen ? Ik zou bijna hierdoor de neiging krijgen om een bedrijf op te richten die puur bedoeld is om specifieke spellen te testen testen testen en nog is te testen door ervaren spelers uit het de wereld. Je gaat mij niet wijs maken dat anno 2016 niemand maar dan ook niemand bij id deze basis zaken niet miste bij dit spel ?? Ik had dit spel binnen 2 dagen maximaal op de meetlat weten te leggen als ik dit had mogen testen. met bijna 20 jaar aan ervaring met fps spellen en ruim 12.000 uur + fps op de teller had ik deze zaken binnen no time blootgelegd.

    Dit kan geen verassing zijn.. Dit heeft meer te maken met een gebrek aan inzicht en release management

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 9 juni 2016 22:12
    "Daarnaast wordt de multiplayer van de pc-versie geplaagd door cheaters"

    Meteen permanente ban voor die lui.

    Heb Doom een paar uurtjes gespeelt maar het kan mij niet echt vasthouden.
    Voelde vrij snel saai en generiek aan maar dat is mijn persoonlijke mening.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mcbrew

    • 10 juni 2016 12:29
    @spreadthehate "meteen permanente ban voor die lui"
    Vind ik ook! Bij blizzard doen ze dat ook met Overwatch, en bij Ubisoft gaan ze dit ook doen met The division. Ik vind het een mooie ontwikkeling dat cheaters een permanente ban krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mcbrew

    • 10 juni 2016 09:32
    loadouts verwijderen, gewoon weer pickups please! ik wil knokken om een rocketlauncher in plaats van dat ding de hele match al hebben

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • maartencartman

    • 12 juni 2016 00:22
    @mcbrew dit dus

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Dennispls

    • 10 juni 2016 15:58
    Hopelijk gooien ze ook SnapMap op de schop. Het is echt een hele mooie toevoeging maar nu zo ontzettend gelimiteerd en gefocust op MP.