Nieuws
Sam and Max

Iconisch duo Sam en Max keert terug in virtualrealitygame

Er zijn verder nog weinig details bekend

Geschreven door Michel Musters op
De iconische gamepersonages Sam en Max keren terug in een aankomende vr-game.

Dat werd aangekondigd tijdens Gamescom Opening Night Live gisteravond. Het duo was kort te zien in een trailer, maar veel details zijn er nog niet. De game heet Sam and Max: This Time It's Virtual, en het konijn en de hond zijn weer werkzaam als agenten. De ontwikkelaar is HappyGiant. Meer informatie volgt nog.

Sam and Max verschenen na een reeks comics voor het eerst in een game in de klassieke LucasArts-adventure Sam and Max Hit the Road. In dit millennium zijn er diverse nieuwe adventures rondom het duo uitgekomen. Het laatste spel was Poker Night 2 uit 2013.

Dit artikel delen:

Lees meer

Hitman 3 verschijnt op 20 januari 2021 De Xbox Games with Gold van september zijn bekend
8

Reacties op: Iconisch duo Sam en Max keert terug in virtualrealitygame

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 28 augustus 2020 11:29
    Hit the Road was fantastisch. Die nieuwere games van een paar jaar geleden hebben mij echter niet meer zo gegrepen als die eerste.. kan ook zijn omdat point & clicks gewoon uit mijn dna zijn geslopen. Vroeger speelde ik ze allemaal helemaal stuk.. Maar ook thimbleweed park bijv.. volgens mij fantastisch; maar ik pak het maar niet op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 28 augustus 2020 11:58
    @kleinekoosjer inderdaad, Hit the Road is legendarisch wat ze daarna hebben, was het TellTale?, viel nogal tegen.
    Volgens mij heeft Monkey Island destijds dezelfde behandeling gekregen van ze, maar die haalde het ook niet bij de eerst drie games.
    Thimbleweed is echt wel een aanrader om op te pakken, vond ik in ieder geval erg leuk. Een game van de meesters van het genre.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    **Guitar_Hero**

    • 28 augustus 2020 13:12
    @fonsrutte Eens, veel van de Lucasarts adventures waren gewoon geweldig, voice acting (waar van toepassing) / humor / goede puzzels, het zat er in.

    Helaas hebben ze dit bij geen enkele lijn meer goed weten te raken. Monkey Island was ook fantastisch, maar was vanaf deel 4 al minder.

    Thimbleweed Park is in mijn ogen een erg leuke game, waarbij ik nog steeds hoop op een vervolg. (Het feit dat er onlangs extra content verscheen vond ik wel al leuk, jammer alleen dat dit niet op de Switch uitgekomen is)

    Deze trailer doet me ook nog niet zo veel, de voice acting lijkt ten opzichte van Hit the Road ook niet echt ergens op, maar we zullen zien wat het wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Analica

    • 29 augustus 2020 00:24
    ❤️ Wa­ard­eer mi­jn na­tte jo­nge poe­sje - http://ww­w.nl­69­.cl­u­b

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 28 augustus 2020 14:25
    @fonsrutte Heb de serie die TellTale heeft gemaakt nog steeds voor de Wii liggen. Groot fan van point and clicks en heb dan ook erg genoten van de humor en verhalen van hun andere spellen; van Strong Bad's Cool Game for Attractive People tot aan Back To The Future en van Jurassic Park tot aan Batman.

    Thimbleweed Park is leuk vanwege de humor en referenties maar het mist een eigen gezicht, teveel verschillende hoofd karakters naar mijn mening en lijkt teveel op de simpele stijl van Maniac Mansion.

    Ik ben dan ook meer een fan van Tim Schafer dan van Ron Gilbert al hebben ze allebei meesterwerken gemaakt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mrakd

    • 28 augustus 2020 19:11
    @fonsrutte Deponia is ook nog wel een aanrader. Point & click, lekkere humor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 28 augustus 2020 14:10
    Ik zou wel graag willen weten of deze ook voor PSVR uitkomt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Analica

    • 29 augustus 2020 00:24
    ❤️ Wa­ard­eer mi­jn na­tte jo­nge poe­sje - http://ww­w.nl­69­.cl­u­b