Amper een paar weken terug was ik begonnen met het spelen van Baldurs Gate 2 en dat heeft helaas nog wat negatieve effecten op me gehad. Veel te laat naar bed gaan, enorm moe wakker worden en met een slaapkop op je werk zitten. Dat heb ik dan ook gelukkig maar een paar dagen vol gehouden...totdat ik het spel maar aan de kant heb gelegd. En heel af en toe speel ik nog een klein stukje verder totdat ik de game bij de release van Baldurs Gate 3 misschien een keer uit heb gespeeld.

Het maakte me dan ook lichtelijk ongerust dat er een missionpack uit zou komen van het enorm mooie IceWind Dale. Ik zag de enorme koppen koffie en cola namelijk al weer op me af komen.

Maar gelukkig is het nog niet zo ver en plaatste GameSpy een leuk rapport over deze expansion online. Dit is het tweede deel en gaat oa over de 'motivatie baseball knuppel' in het kantoor van Bioware en de verdwenen 'big happy tree' voor het Interplay-gebouw zelf.... Laat Bob Ross het maar niet zien.

I think the best improvement to gameplay that we are making has to be implementing call for help through the fog of war. It makes the game much more challenging when you can't just Creep n' Save. Many monsters are set to teams, and they will pour out of the darkness when you alert any member of the team. So, get ready to think (and run) quickly. One of the most difficult elements of Quality Assurance is balancing the game for a wide variety of players. Because the rule set is foreign to many people, there's an automatic advantage or disadvantage for many players. Through tweaked difficulty settings and fancy scripting, we hope to close that gap. Lees het tweede deel van dit complete rapport op GameSpy.