Nieuws

Housemarque heeft nog geen oplossing voor saven in Returnal

Spelers van PS5-game zouden niet vaak genoeg hun progressie kunnen opslaan

Geschreven door Michel Musters op
Ontwikkelaar Housemarque heeft nog niet besloten hoe het spelers van Returnal meer mogelijkheden gaat geven om hun progressie op te slaan.

Sinds de release van de roguelike is er kritiek over het feit dat spelers tijdens 'runs' hun progressie niet op kunnen slaan. Dit is alleen mogelijk nadat spelers afgaan en terug aan het begin worden gezet. Het probleem is dat potjes soms wel uren kunnen duren en de game tijdens die uren dus niet opgeslagen kan worden.

Spelers gebruiken nu als tijdelijke oplossing de mogelijkheid om de PlayStation 5 in slaapstand te zetten, om zo verder te kunnen gaan waar men was gebleven. Housemarque gaf eerder aan op de hoogte te zijn van de kritiek.

Volgens marketing director Mikael Haveri denkt Housemarque nog altijd na over een geschikte oplossing. Enkele quotes van hem werden door interviewer Stephen Totilo op Twitter gedeeld.

"We begrijpen dat sommige systemen een hinderlijke factor kunnen zijn." Hij benadrukt dat het spel uitdagend behoort te zijn en dat het de bedoeling is dat spelers zich moeten focussen tijdens het spelen, maar dat hij de feedback begrijpt. "We weten op dit moment (de oplossing) niet. Het is dus lastig om iets aan te kondigen, want er zijn veel verschillende mensen die naar verschillende dingen kijken."

Returnal is nu beschikbaar voor PlayStation 5.

Dit artikel delen:

Lees meer

Microsoft viert twintigjarig bestaan van Xbox-merk Het introfilmpje van Neo: The World Ends With You
3

Reacties op: Housemarque heeft nog geen oplossing voor saven in Returnal

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    ShadowKiller

    • 14 mei 2021 14:39
    Voor zo'n grote playststion exclusive had de game wel iets toegankelijker mogen worden. Ik snap dat dit in een roguelike game is en opnieuw beginnen hoort erbij.
    Ik was echt benieuwd hoe het verhaal zich zou ontwikkelen. Maar het is een game wat ik heb verkocht. De game was te moeilijk. En het voelde soms zo oneerlijk. In een run had ik iets makkelijkere vijanden, maar de upgrades die ik vond waren waardeloos. Soms voelt het als een casino. En was het gokken of je die run wel verder zou komen.
    Ik had ook echt te weinig tijd om hier goed voor te gaan zitten.
    Soms heb ik op een avond maar een uurtje om te gamen. Ik kom dan totaal niet vooruit. Ik zie geen enkele progessie. Na vijf dagen en pas in het tweede gebied zijn, was ik er wel klaar mee.
    Voordat de git gud reacties komen: ik speel games als Dark Souls, Bloodborne. Die games voelen een stuk toegankelijker.
    Geef een optionele optie om tussendoor op te slaan. Of maak het iets toegankelijker/makkelijker. De game is leuk voor een handjevol gamers die veel tijd hebben, of die hier ontzettend goed in zijn. Maar niet voor het grote publiek. De mensen die weinig tijd hebben om te gamen, of zij die iets minder goed zijn in gamen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    KLUUT

    • 14 mei 2021 15:24
    Denk dat Hades voor de meesten beter werkt.
    Dat leent zich beter voor kortere sessies.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 14 mei 2021 22:15
    Uitgespeeld plus het alternatieve einde gezien. Zelden zo in een game gezogen. Mysterieus en spannend. Echt een pareltje als snap ik wel dat het niet voor iedereen is. Veel games willen aan der handje van checkpoint naar checkpoints geloosd worden. Hulde aan sony dat ze ook dit soort publiek willen bedienen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.