Nieuws
Dead Space

Horrorregisseur John Carpenter wil graag Dead Space-film maken

Ook zou hij graag de soundtrack van een game componeren

Geschreven door Michel Musters op
John Carpenter, bekend als regisseur van horrorfilms zoals Halloween, zou graag een film gebaseerd op Dead Space regisseren.

Dat meldt hij in een interview met AV Club. In het interview geeft hij aan een groot fan van games te zijn. Hij vindt de Dead Space-spellen erg goed - zelfs het meer op actie gerichte derde deel - en hij zou graag de kans krijgen om er ooit een film van te maken.

In de rest van het interview vertelt Carpenter meer over zijn ervaringen met games. Zo heeft hij de Assassin's Creed- en Jak & Daxter-games gespeeld. Verder is hij verrast om te horen dat HBO een The Last of Us-serie maakt, en maakt het feit dat Chernobyl-schrijver Craig Mazin het script schrijft hem enthousiast.

De interviewer vraagt hem dan ook of hij ooit een gamesoundtrack wil maken, aangezien Carpenter ook bekend is van zijn composities. "Als iemand mij vraagt zou ik het zeker doen. Maar niemand heeft mij gevraagd! Ik zou het geweldig vinden. Het zou leuk zijn om te doen."

EA Motive werkt op dit moment aan een remake van de eerste Dead Space. Die game verschijnt op 27 januari 2023 op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Het spel draait om Isaac Clarke, die op een mijnschip tegen de bizarre Necromorphs vecht en intussen zijn vriendin Nicole probeert te vinden. In de remake moeten er meer details rondom het verhaal gegeven worden in vergelijking met het origineel. Ook uniek is dat het spel als één doorlopend geheel gespeeld kan worden, zonder laadschermen of andere onderbrekingen, en dat het hoofdpersonage nu ook kan praten.

Dit artikel delen:

Lees meer

Take-Two: 'Overname Activision door Microsoft is goed voor industrie' Fysieke versie Cuphead verschijnt op 6 december
21

Reacties op: Horrorregisseur John Carpenter wil graag Dead Space-film maken

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 12 oktober 2022 15:33
    The Thing blijft een van de beste horror films ooit en juist door die film is Carpenter een van de beste keuzes voor een Dead Space film.

    Er gaan ook geruchten dat Carpenter iets met het Godzilla universum gaat doen, ben echt benieuwd wat dat gaat zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 12 oktober 2022 16:04
    @coola Zeker! The Thing, het origineel, is een van de beste horrorfilms ever vind ik. Er zitten een paar geniale scenes in. Ik heb die film denk ik wel meer dan 20 keer gezien.
    Veel beter dan al die hedendaagse jump-scare-trein-films
    Er zijn een paar uitzonderingen, zoals de Jordan Peele films, maar menig horror film kan mij niet bekoren. Vroegah keek ik de films van Wes Craven, Sam Raimi en John Carpenter aan de lopende band.

    John Carpenter die een Dead Space film maakt zou echt een perfecte match zijn.
    Ik hoop heel erg dat die film er gaat komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 12 oktober 2022 17:21
    @Ziminar

    Vind die peele films niet zoveel aan. Maar inderdaad de jaren 70 / 80 en 90 waren gouden tijdperken voor horror films.

    Nu faalt vooral Hollywood qua horror films. Korea en Japan daarentegen maken nog steeds erg goede horror films. Jammer genoeg probeert Hollywood ze altijd te remaken, maar het feit blijft dat zullen ze nooit tot een succes maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Stingeling

    • 13 oktober 2022 11:27
    @coola Getout van Peele vond ik goed maar voor mij is hij veelal een 1trick horse met social commentary erin gepropt.

    70/80's was met veel genres een golden age. Tegenwoordig zijn ze te bang om hun nek uit steken en wat te proberen door cancel culture.

    Er komen af en toe nog een paar uitzonderingen uit US wat ik wel goed vond zoals bijvoorbeeld The Night House, It Follows en Summer of '84. Het zijn veelal de afmospherische slow burners wat me goed bevallen.

    Elke US remake van buitenlandse goede film is altijd slechter en onnodig eigenlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 13 oktober 2022 11:37
    @Ziminar Nou Jordan Peele films vind ik maar so so, vond bv Get Out zeer overrated, vond em zelfs saai en zeer voorspelbaar, Nope was ook maar so so.

    Ik ben zelf ook een enorme John Carpenter fan, maar de man heeft al 12 jaar geen film meer geregisseerd, dus ik weet niet of hij wel de geschikte keuze is om nog een Dead Space film te regisseren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 13 oktober 2022 11:55
    @SuperDre Ik vond de sfeer in die films wel heel goed gedaan en het is eens wat anders dan al die standaard horror films tegenwoordig. Hij zit niet op het niveau van Carpenter, dat zeker niet, maar ik kan zijn films om de genoemde reden wel waarderen.

    Over John Carpenter, ik beoordeel hem dan inderdaad op zijn oude niveau, wat hij er nu van zou maken zou ik niet weten natuurlijk. Maar blijkbaar is hij een enorme fan van Dead Space, dat vind ik wel een behoorlijke pre ipv een regisseur die een game op zijn bord krijgt om te verfilmen en de game eigenlijk nog niet kent.
    Maar je hebt wel een punt dat hij al heel lang niets geregisseerd heeft en daarbij is hij al behoorlijk op leeftijd, laat dit dan een van zijn laatste kunstjes zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Agent 4125

    • 12 oktober 2022 16:19
    Ik zie echt totaal het nut niet in van game verfilmingen, nog nooit een goeie gezien ook. Ik zou liever zien dat het Dead Space team eens een echt goede Aliens-game zou maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • brushaway

    • 12 oktober 2022 16:44
    @Agent 4125 Er zijn er gelukkig genoeg

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Agent 4125

    • 12 oktober 2022 17:40
    @brushaway Noem er eens een paar? Oprecht benieuwd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ErkWrtmn

    • 13 oktober 2022 09:16
    @Agent 4125 Alien Isolation (2014) heerlijk. Mijn god wat een lekkere game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Agent 4125

    • 13 oktober 2022 09:58
    Toffe game idd, maar geen game verfilming

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 13 oktober 2022 10:26
    @Agent 4125 idd zeg.
    die balans die hun tussen spanning en actie kunnen zou idd goed voor n aliens game zijn….maar dan wel first person aub.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Agent 4125

    • 13 oktober 2022 11:24
    @kr1z Ja, First Person!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 12 oktober 2022 19:04
    Carpenter is wel een grote naam in de horror wereld. Maar zelf vind ik de meeste van zijn films middelmatig of minder.
    Er zijn uiteraard een paar uitzonderingen.

    Maar voor mij betekend de naam Carpenter niet dat het sowieso een succes gaat worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Stingeling

    • 13 oktober 2022 11:29
    @Akira Het zijn vooral de pre 90's films van carpenter wat goed zijn. Dat zijn bijna stuk voor stuk parels.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 13 oktober 2022 18:23
    @Stingeling
    Smaken verschillen.
    Maar als je The Thing, In the mouth of madness en Halloween bedoelt. Dat ben ik met je eens. Maar verder vind ik zijn films niet geweldig.
    Escape from New York is erg populair, maar die vind ik zelf middelmatig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Stingeling

    • 13 oktober 2022 20:17
    @Akira prince of darkness, big trouble in little china, they live en assault on precinct 13 vind ik topfilms. Die 3 wat je noemt zijn zeker goed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 13 oktober 2022 20:45
    @Stingeling
    Zoals ik al zei…smaken verschillen. Maar dat is maar goed ook toch. ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Stingeling

    • 13 oktober 2022 21:35
    @Akira zou anders maar saai zijn ja :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fordon_Greeman

    • 13 oktober 2022 10:16
    Het is heel makkelijk om te denken dat hij de perfecte regisseur is voor dit project maar daar moet je ook een beetje doorheen kijken en dan kom je tot de vaststelling dat Carpenter wellicht zijn beste tijd gehad heeft. Dat maakt het dan ook best wel logisch dat hij dit bericht de wereld in stuurt. Vroeger werd hij gevraagd, vandaag (dat vermoed ik althans) niet meer of in elk geval een pak minder. Zijn laatst degelijke film dateert van, wel, ik weet het niet meer. Heb het opgezocht en dat zou wel eens Vampires kunnen zijn uit 1998 (!) en qua kwaliteit staat die duizelingwekkend ver onder het niveau van Halloween en vooral The Thing. Dus eens met Akira.