Eén van de meest bekende horror regisseurs is John Carpenter. Hij is verantwoordelijk voor klassiekers als The Thing en Halloween. Reden voor Vivendi om hem aan te stellen als woordvoerder van de horror shooter F.E.A.R. In een interview van Gamespot met Carpenter komt naar voren dat hij naast filmliefhebber, ook een liefhebber van games is. In F.E.A.R. ziet hij een game die erg dicht in de buurt van een film komt. Mede door de graphics is men in staat om een filmische ervaring te creëren. Hij gat ook in op zijn ervaringen met andere games die hij heeft gespeeld en waaraan hij heeft meegewerkt. Het interview is hier te lezen.The first thing that got me was the graphics. I always approach a game, mainly because of my background as a director, in terms of its graphic look. How does it look? Does it look real? Does it feel real to play? And I thought when I played F.E.A.R. and watched F.E.A.R., "This game has taken a giant step forward in terms of gaming." This is awesome. The freedom of movement, the character movement, the character development onscreen, the graphics, it's just a whole lot of fun. I got excited about a game years ago called Metal Gear Solid. I thought that was terrific. The director of that game [Hideo Kojima] wrote me a letter and I praised it. Now this is the first game that's come along that I thought was better than that. This game is exceptional.