Tot nu toe blijft het MMORPG-genre nog steeds gedomineerd door elfen, dwergen en ander Tolkien-geïnspireerde personages, maar als het van Gravity Interactive afhangt zal dat niet blijven duren. Deze ontwikkelaar is namelijk ondertussen al vier jaar aan het werken aan Requiem: Bloodymare, een MMO die spelers de stuipen op het lijf wilt jagen.

"Requiem zal spelers een wereld laten betreden waar misbruik van wetenschap en magie het land heeft verwrongen tot een duivels landschap des doods.", zo vertelt de ontwikkelaar. Spelers zullen als Temperions op pad gaan, wezens die binnen de wereld van Ethegia bestaan en gemaakt zijn met behulp van genetische proeven en magische rites om zo de walking nightmares te lijf te gaan.

Requiem: Bloodymare probeert zich te onderscheiden van andere MMO's door enkele interessante systemen het genre binnen te loodsen, bijvoorbeeld het belang van het tijdstip waarop je speelt. "In de nacht duiken er telkens weer gruwelijke beesten op die de wereld willen vernielen. Om deze wezens te doden zullen spelers hun eigen DNA moeten aanpassen om op die manier andere krachten te verkrijgen. Ook zal het mogelijk zijn om te transformeren naar beesten waardoor er alweer andere vaardigheden zullen vrijkomen om de strijd tegen het kwade aan te gaan.", aldus Peter Kang, de CEO binnen Gravity Interactive.

Als laatste laat men nog weten dat het vechtsysteem er eentje zal zijn dat niet voor kinderen geschikt is. Het doel van de ontwikkelaar is om het allemaal lekker bloederig en goor te laten aanvoelen. Spijtig genoeg kunnen we jullie nog geen beelden van Requiem: Bloodymare voorschotelen, al is er wel al een officiële site online waarop je een teaser trailer te zien krijgt. Het spel zou begin 2008 al op de markt moeten verschijnen.