Nieuws
Horizon Zero Dawn

Horizon Zero Dawn verschijnt in augustus voor pc

Veel grafische toeters en bellen

Geschreven door Jacco Peek op
Horizon Zero Dawn: Complete Edition wordt op 7 augustus uitgebracht voor pc. Dat maakten Sony en Guerrilla Games bekend.

Ten opzichte van de PlayStation 4-versie bevat de port een aantal extra's. Zo is er ondersteuning voor ultra wide-schermen, onbeperkte framerates en uitgebreide grafische settings. Ook zijn reflecties verbeterd, is vegetatie dynamisch en is er een benchmarkoptie aanwezig.

Wat content betreft bevat de Complete Edition de volledige game uit 2017 en de Frozen Wilds-uitbreiding.

Horizon Zero Dawn verschijnt 7 augustus op Steam en de Epic Games Store. Volgend jaar verschijnt het vervolg, Horizon Forbidden West, voor de PlayStation 5.

Dit artikel delen:

Lees meer

Ubisoft teast games voor Ubisoft Forward Hoogtepunten: Xbox Lockhart-geruchten en een Fall Out TV-serie
20

Reacties op: Horizon Zero Dawn verschijnt in augustus voor pc

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    varialles

    • 4 juli 2020 11:06
    Lap, weer een "exclusive" voor de PS minder.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NintendOwnd

    • 4 juli 2020 11:48
    @varialles Waarom is dat lap..?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 4 juli 2020 12:04
    @varialles tja, t is nog steeds console exclusive. Als je pc gaat meerekenen heeft Xbox helemaal geen exclusives meer komende generatie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Joooooop

    • 4 juli 2020 12:38
    Gezeur over die exclusives. Game is al 3 jaar uit. We zijn allemaal gamers. Wees blij voor elkaar! Ik heb hem al op ps4 en straks ook op pc. Goed ondersteunen die Nederlandse bedrijven!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rexus

    • 4 juli 2020 12:56
    @Joooooop Buiten dat is dit natuurlijk een slimme zet van Sony met deel 2 straks alleen beschikbaar op hun nieuwe console.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Joooooop

    • 4 juli 2020 23:01
    @Rexus Precies! Heel normaal dus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Qinneth

    • 4 juli 2020 15:17
    Heerlijk dat ik eindelijk deze game op de PC kan spelen, zonder zo'n stofhappende zwart plastic broodtrommel in huis hoef te halen. Nu alleen nog Last of Us 1, en God of War (de hele serie, niet alleen die zwakke reboot) porten naar de PC en ik ben een gelukkig man.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hooper

    • 4 juli 2020 15:43
    @Qinneth
    "…en ik ben een gelukkig man…."
    Nu dus niet? Tip: koop een zwarte plastic broodtrommel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Qinneth

    • 4 juli 2020 18:47
    @Hooper Ik heb voor mijn 40ste verjaardag afgelopen week mijzelf getrakteerd op een nieuwe gaming PC, omdat mijn oude PC alweer bijna 8 jaar oud was, en games Horizon Zero Dawn, en Cyberpunk 2077 niet kon trekken (zelfs WoW: Battle for Azeroth was al een uitdaging). Mede dankzij mijn nieuwe PC en andere ontwikkelingen in mijn leven ben ik behoorlijk gelukkig al.

    Maar, zoals ik al zei: Last of Us 1 en God of War op PC zullen ook zeker fijne toevoeging zijn om het leven beter te maken. We leven in een mooie tijd waarin dit soort dingen mogelijk zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 4 juli 2020 16:01
    @Qinneth
    Zwakke reboot met een 94 van de critics en een 91 van de users op Metacritic. Nice try, troll.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Qinneth

    • 4 juli 2020 18:43
    @niqomipa Alsof de mening van anderen mijn smaak en voorkeur voor games bepaalt. Het is een prima game, begrijp me niet verkeerd, maar het was geen God of War game zoals de voorgaande delen, en dat viel mij persoonlijk tegen. Als jij de laatste God of War wel beter vond (of net zo goed als) dan de voorgaande delen dan kan dat ook.

    Beetje jammer dat je me gelijk een 'troll' noemt puur omdat ik niet jouw mening deel over een game. Ik reageerde alleen op jouw reactie om mijn standpunt te verdedigen, maar met een persoonlijke aanval gaat je geloofwaardigheid eraan. Tip van mij: vat alles niet zo persoonlijk op en val niet gelijk iedereen aan die niet jouw mening deelt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 4 juli 2020 20:27
    @Qinneth
    Excuus, ik dacht oprecht dat je aan het trollen was. Als iemands mening zo afwijkt van een alom bejubelde game dan ga ik er (hier op GNL) helaas al van uit dat er getrolled wordt. Ik noemde je uiteraard geen troll omdat je mijn mening niet deelt maar omdat je de mening van de overgrote meerderheid die de game heeft gespeeld niet deelt. Je hebt natuurlijk meer dan recht op je eigen mening en het kan uiteraard je kopje thee niet zijn (ik heb dat zelf met Breath of the Wild bijvoorbeeld).

    Ik werd vooral getriggerd door het feit dat je in je post zei niet over een PS4 te beschikken (althans, dat maakte ik er uit op) dus ging ik er vanuit dat je de game niet gespeeld had, vandaar. Ik zou nooit iemand zomaar een troll noemen omdat hij/zij mijn mening niet deelt, zo kortzichtig ben ik ook weer niet ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Qinneth

    • 4 juli 2020 21:16
    @niqomipa Ik heb een PS4 gehad, destijds gekocht voor Spiderman en de remaster van Last of US 1. Bij een maatje heb ik een gedeelte van God of War kunnen spelen. Zelf had ik gauw mijn PS4 alweer verkocht na klaar te zijn met The Last of Us, ik vond het maar een lelijk ontworpen apparaat, met enorm lange laad- en installatietijden. Het frustreerde me meer dan dat ik plezier eruit haalde, vooral omdat ik iedere keer als ik een game wilde spelen, de PS4 weer één of andere update moest downloaden, met als gevolg dat de kostbare tijd die ik beschikbaar voor gamen kwijt was. Ditzelfde probleem ondervond ik ook met de Xbox One, die had ik ook verkocht nadat deze een jaar lang alleen maar stof verzamelde in mijn tv-meubel.

    Excuses geaccepteerd, maar probeer niet zo snel giftig te reageren, ook al zitten we op GNL, waar helaas trollen scheer en inslag zijn. Is naar mijn mening ook beter voor je eigen gezondheid. :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 4 juli 2020 17:59
    @Qinneth

    Dus je bent nu geen gelukkig mens. Want je wordt pas gelukkig als die games geport zijn.
    Dan heb je op zich weinig nodig voor geluk, maar ik denk dat je veel meer dan geluk nodig hebt om die games geport te krijgen en anders zijn ze echt niet zoveel mooier dan op die zwarte broodtrommel aangezien die andere games ook niet voor die zware broodtrommel waren en ze die games echt niet enkel voor een pc port nieuwe assets gaan maken om die game dan mooier te maken. Als ze dat doen word dat dan eerder een ps5 remake serie en dus nog altijd geen pc.
    De geruchten gaan overigens wel over een port van GoW(de reboot dus) naar pc. Maar ja daar wordt jij dus ook niet gelukkig van als die komt 😊

    Ik zou gaan zorgen dat ik gelukkig wordt van wat andere als ik jou was.
    Hahahah

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Qinneth

    • 4 juli 2020 18:48
    @watashi wa maurice desu. Uiteraard was het maar beeldspraak, maar ik snap dat in 2020 veel mensen (vooral de jongere generatie) maar moeite heeft om alles niet zwart en wit te zien, en vooral alles wat gezegd wordt letterlijk oppakken.

    Betreft de rest van je reactie:
    Sterk verhaal, lekker kort.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 5 juli 2020 11:47
    @Qinneth Een van de redenen dat we Horizon Zero Dawn en Death Stranding krijgen, is in verband met de engine die beide games gebruiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Red Dead Demon

    • 4 juli 2020 16:26
    Blij voor de die hard PC-gamers. Kunnen ze eindelijk weer eens game van pure klasse spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 4 juli 2020 17:25
    @Red Dead Demon we hebben genoeg games van klasse kwaliteit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 4 juli 2020 20:27
    @Red Dead Demon 1 juli kwam de nieuwe Trackmania uit, voor alléén PC…
    Naar mijn smaak ook een geniale game, al dan niet totaal anders. Er zijn idd iets minder High budget singleplayer games op PC, maar de meeste komen er uiteindelijk toch wel op uit…
    Daarom vind ik het allemaal prima met alleen een game pc.
    Ik neem gewoon nauwelijks kennis van de grote console exclusives totdat ik lees dat ze naar PC komen, die paar jaar later is het spel uiteindelijk toch alleen maar completer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheDeeGee

    • 5 juli 2020 19:12
    @Red Dead Demon

    Met klasse controls, muis en toetsenbord zoals het hoort, en meer dan 30 FPS.