Nieuws
Horizon Zero Dawn

Horizon Zero Dawn komt mogelijk naar pc

Het spel zou dit jaar op Steam en Epic Games Store verschijnen

Geschreven door Michel Musters op
De exclusieve PlayStation 4-game Horizon Zero Dawn komt mogelijk naar pc.

Vorige maand gingen er al geruchten over een pc-versie van de actie-rpg, maar toen leek dit nog nergens op gebaseerd. Kotaku meldt nu echter dat Sony inderdaad van plan is om de game later dit jaar uit te brengen op pc. Kotaku zou met drie losstaande bronnen hebben gesproken, die dit alle drie bevestigen. De game zou op zowel Steam als Epic Games Store verschijnen.

Sony brengt zijn first-party games nooit naar andere systemen, ook niet naar pc. Detroit: Become Human verscheen op pc en ook Death Stranding staat gepland voor een pc-release, maar deze franchises zijn niet eigendom van Sony zelf.

Horizon Zero Dawn verscheen begin 2017 op PlayStation 4. Het is een van de meest succesvolle first-party games op de console. Het spel is ontwikkeld door het in Amsterdam gesitueerde Guerrilla Games.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe dlc Fire Emblem: Three Houses bevat vierde huis Cyberpunk 2077 uitgesteld naar september
21

Reacties op: Horizon Zero Dawn komt mogelijk naar pc

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 17 januari 2020 08:45
    Dus alle ps fan boys die zeiden je hoeft geen xbox te kopen want xbox games komen naar pc nu ziet er naar uit dat sony het zelfde gaat doen dus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 17 januari 2020 08:51
    @hulstpower ja 1 game is echt hetzelfde als je hele service naar pc zetten, waar je ook de eigenaar bent van veruit het meest populaire besturings systeem. Ook komt dit pas jaren later. De meeste xbox games komen direct al op pc.
    En kunnen we aub ophouden met dit hele fanboy gezeik?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 17 januari 2020 11:48
    @darkmanwls 1 game dit is al de 2e en de 3e komt er ook al aan, zoals ik al zei het zier er naar uit dat ze de zelfde kant op gaan.
    PS now kan ook al op pc en ben fan van alle consoles en pc.
    Maar bedoelde alleen micro krijgt altijd shit over zich heen en sony nooit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 17 januari 2020 09:28
    @hulstpower : hardware verkopen zijn niet interessant. Software doet veel meer dan hardware. Bijvoorbeeld Minecraft (van Microsoft) verkoopt beter dan alle Sony titels op de ps4.
    Sony wil dit natuurlijk ook. Ze missen miljoenen verkopen door een spel exclusief te houden voor een beperkte doelgroep.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 17 januari 2020 10:34
    @hulstpower ik zeg al jaren dat Xbox nutteloos is omdat ik een goede pc bezit… Maar ik bezit een ps4 en een xbox en snap niet zo goed wat dit met fanboyism heeft te maken? Is toch gewoon de makkelijke waarheid of niet dan? En ja als Sony net als xbox opeens al zijn games naar pc brengt dan heb ik ook geen ps5 meer nodig dit jaar. Niks met fanboy shit te maken =\

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 17 januari 2020 11:48
    @Markus88 Mijn punt is dat sony fan boys altijd op micro lopen te zeiken met waarom een xbox kopen ik heb een pc en ps4 en kan dan alles spelen.
    Nu en let maar op er gaan veel meer ps games naar pc komen dus zijn beide consoles in theorie niet meer nodig.
    Maar daar hoor ik nu niemand over.
    Ik bezit zowel een game pc een ps4 pro en een xbox one x en speel toch het liefst me games op een console op de bank.
    Maar vind het juist goed dat een sony en micro dit doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 17 januari 2020 13:17
    @hulstpower Je hoort mij er net over ;P laat alle sony en Microsoft games maar uitkomen op de pc dan hoef ik de consoles ook niet te kopen dit jaar haha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 18 januari 2020 08:50
    @hulstpower Nee, 'je hoort er niemand over'. Met andere woorden: de enige persoon die hier aan het zeiken is ben jij zelf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • bugaboo

    • 17 januari 2020 09:09
    Misschien een manier om wat extra mensen over te halen een PS5 te kopen met daarop Horizon Zero Dawn 2??? :D Ik ben toevallig (nu pas) bezig met HZD en het is wel echt de moeite waard.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 17 januari 2020 09:28
    Goeie zet, snel nog even op de pc releasen ( na 3 jaar op de ps4 te zijn geweest heeft iedereen hem daar wel gespeeld, die hem zou willen spelen denk ik ) en dan deel 2 exclusief voor de ps5. (een gokje).

    Het word echt wel eens tijd dat de fanboys van beide kampen zich gaan realiseren dat bedrijven als Microsoft, Sony en Nintendo graag geld willen verdienen en dat ze de consumenten zien als wandelende zakken met geld. Nintendo doet mobile games naast de switch, Ms gaat alles day one op de pc releasen en Sony zal hier en daar wat exclusives na een jaar of meer op pc droppen (en er zijn wel meer ps4 exclusives te vinden op de pc.. SF V anyone ?)

    Je bent als fanboy zijnde niets meer als een gratis uithangbord voor zo'n bedrijf en ze lachen zich keihard dood om je. Kijk gewoon naar welk systeem voor jou het meest interessant is en geniet ervan in plaats van lijp te worden als iemand systeem x of y prefereert boven jou eigen plastic doosje met wat printplaten :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 17 januari 2020 09:37
    @ali3n8tor Ze hebben het in t artikel niet over exclusives, maar over 1st party titels. SF5 is wel een exclusive, maar geen 1st party. Horizon is dat wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 17 januari 2020 10:05
    @darkmanwls maar ook een exclusive.. maar "i stand corrected" zeg ik dan maar :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 17 januari 2020 10:56
    @ali3n8tor Het verschil is de zeggenschap die sony er over heeft. sf5 is wel een exclusive, maar geen eigendom van sony.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 17 januari 2020 09:35
    Als het gerucht ook nog klopt dat PC games op de Series X speelbaar worden, is hij dus ook op de Xbox beschikbaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 17 januari 2020 09:37
    @Aerofox81 Oeh dat zou pas wat zijn, vooral als er een steam intergratie komt!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aces-82

    • 17 januari 2020 10:18
    Ik vind het alleen maar slim. Zo pak je een breder publiek. Niet iedereen heeft een pc en een ps4 of een Xbox of alle 3.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shinjite

    • 17 januari 2020 11:59
    Jammer, ik heb de game en de dlc los gekocht en nu komt het spel naar de pc toe. Gaat nog wel even duren voordat de game op de pc uitgebracht word maar toch. Kom er toch voorlopig niet aan toe om het te spelen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 17 januari 2020 15:16
    Ik vind het een toffe set dat Horizon naar PC komt, het is zakelijk gezien slim, eerst exclusive op PS4, en dan jaren na release (ala GTA en Red Dead 2) dubbel dippen op de PC.

    Overigens is die hele "waarom een Series X kopen als het ook op pc is" een redelijke lose discussie aan het worden.

    Natuurlijk, er zullen gamers zijn (de overgrote meerderheid die zich laat horen op website zoals deze) die alle platformen hebben, en dus het nut missen van een systeem als het niets exclusiefs heeft.

    Het gros van de gamers (die je niet treft op websites en fora) speelt echter games voor hun lol en willen het gemak van een console. Opstarten, game er in en gaan.
    Ook al biedt een PC dezelfde exclusives als de xbox, PC is voor vele een te vermoeiend systeem, "te veel gedoe".

    Als mensen dus een beslissing maken voor een systeem, komt de keuze dus aan op PS/Xbox/Ninteno, en als Series X dan een exclusive game biedt, die niet op PS of Nintendo komen, dan kopen ze die xbox.

    Het is een consumenten product, en voor de mensen die pro gamer zijn met 4k 144hz, dan hebben ze de PC mensen. Dus ja, het xbox/pc compatible exclusives, zal invloed hebben op een klein deel van de consumenten, maar het gros zal bij een goed aanbod echt wel een Series X kopen.
    Zeker als je straks meer en meer games met cross-play gaat krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 18 januari 2020 18:03
    ben ik dan de enige die zich afvraagt wat de requirements gaan zijn :P
    en hoever je de settings nog wat kan oppoetsen, want zelfs nu is dit een grafisch prachtig spel

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Derper

    • 20 januari 2020 11:17
    @do365nic Ik zou uitgaan van ps4 hardware minimum? Het is acht jaar oude hardware dus het zal vast speelbaar zijn op de meeste systemen.