Nieuws
Horizon Zero Dawn

'Horizon Zero Dawn 2 wordt gigantisch en heeft co-op'

Tevens plannen voor trilogie genoemd

Geschreven door Lucas May op
Volgens geruchten wordt Horizon Zero Dawn 2 "gigantisch" in omvang en krijgt het vervolg voor PlayStation 5 een coöperatieve modus. De informatie komt van de website Video Games Chronicle (VGC).

VGC staat bekend als betrouwbare bron en noemt een aantal interessante geruchten over Horizon Zero Dawn 2. Uiteraard is de kans aanwezig dat deze geruchten niet waar blijken te zijn. Officieel is de game nog niet bevestigd, maar de kans is groot dat dit vervolg nu in de maak is bij het Amsterdamse Guerrilla Games.

Volgens de informatie van VGC is het vervolg goedgekeurd door Sony Interactive Entertainment en begon de ontwikkeling vlak nadat de eerste game voor PlayStation 4 was afgerond. De site meldt dat er zelfs een trilogie gepland is omtrent de wereld van Aloy. De Nederlandse game was goed ontvangen en heeft meer dan tien miljoen exemplaren verkocht.

Horizon Zero Dawn 2 is volgens de berichten "gigantisch" in omvang en heeft een grotere gamewereld en meer vrijheid om deze te verkennen dan zijn voorganger. Tevens wordt een cooperative modus genoemd, hoewel het niet duidelijk is of deze in de verhaalmodus of apart kan worden gebruikt.

VGC meldt dat er oorspronkelijk een standalone game preview met co-op op de planning stond, waarbij gemaakte progressie kon worden meegenomen naar de volledige versie van Horizon Zero Dawn 2, maar het is onduidelijk of dit nog steeds gaat gebeuren. Co-op moest eigenlijk al in de eerste Horizon Zero Dawn aanwezig zijn en was zelfs te zien in uitgelekte concept art.

Eerder gingen er ook al geruchten rond dat de eerste game ging uitkomen op pc. Dit is inmiddels bevestigd en er is zelfs een Steam-pagina online.

Dit artikel delen:

Lees meer

Elijah Wood bezoekt Animal Crossing-eiland van fan No Man's Sky krijgt in 2020 meer grote updates
18

Reacties op: 'Horizon Zero Dawn 2 wordt gigantisch en heeft co-op'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Aces-82

    • 24 april 2020 15:42
    Wauw wat een kop voor dit item. En in het eerste alinea valt het in duizend stukken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Excalibur82

    • 24 april 2020 18:54
    @Aces-82 tja, ik zie de toegevoegde waarde van geruchten delen ook niet zo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 24 april 2020 15:44
    Co-op is leuk, zeker local co-op, leuk om dit soort spellen te spelen samen met iemand anders, daarom vond ik bv Resistance erg leuk op de PS3, Resistance 2 had helaas weer geen fatsoenlijke co-op..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 24 april 2020 16:44
    Zolang de focus maar niet op co-op ligt en het gewoon een extraatje is zodat je met een vriend kan rondklooien in de open wereld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 24 april 2020 18:48
    Co up hoeft voor mij niet, vind dit een game die ik heerlijk alleen speel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 24 april 2020 21:59
    Ik hoop dat de focus op groot niet zorgt voor mindere kwaliteit en een lange uitgerekte game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Derper

    • 24 april 2020 22:16
    Persoonlijk hoop ik juist wel dat de nadruk op de coop komt te liggen, zeker nu ;)
    De eerste game is ook getest als coop (wat mij sowieso al te gek zou lijken in een game als deze) https://youtu.be/h9tLcD1r-6w?t=1280 Er is een deel in deze doc dat ze het er over hebben maar die timestamp kon ik niet zo snel vinden, op deze timestamp zie je wel duidelijk de 2e speler.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Flipski

    • 25 april 2020 07:42
    Ben persoonlijk meer benieuwd of ze ook iets met het combat systeem gaan doen. Ik vond dat niet lekker lopen in deel 1…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LifeIsJustAGame

    • 25 april 2020 08:22
    Tja, liever een gerucht dan totale stilte ook al is het nieuws niet heel verrassend. Daarnaast deel ik ook jouw zorgen '004', niet meer onbenullige side-quests om de tijd te rekken al moet ik eerlijk zeggen dat ik ze allemaal heb gespeeld. Ik kan niet wachten want ik vond het verhaal en de combat top! De DLC vond ik ook heel sterk! Dit was mijn GOTY destijds en misschien wel van alle tijden!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 25 april 2020 11:22
    Even serieus; wie heeft die comments verwijderd over dat het al bekend was dat HZD uit zou komen op PC? Wat is dit voor censuur?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    tektwo

    • 25 april 2020 11:26
    Het zou vet zijn als je op de console kan kiezen voor twee profielen tegelijk met splitscreen met een mogelijkheid om de indeling naar wens aan te passen. Dan zou je namelijk alles splitscreen kunnen spelen. Dan moeten ze wel alle games online maken. Standaard via PVE en voor de liefhebber een server waar je PVP kan spelen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 25 april 2020 13:49
    Beste gamer.nl Als jullie berichten gaan verwijderen die jullie wijzen op jullie fuckups. Pas dan ook de fuckup aan.
    Het is allang bevestigd dat Horison Zero Dawn naar pc komt, de steam pagina is er al, en jullie hebben dit bericht zelf al gemeld.

    De steam pagina:
    https://store.steampowered.com/app/1151640/Horizon_Zero_Dawn_Complete_Edition/

    Jullie eigen berichtgeving hier over:
    https://gamer.nl/artikelen/nieuws/steam-store-heeft-nu-horizon-zero-dawn-complete-edition/

    Wat is dit? censuur?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hendrik_Klein

    • 25 april 2020 14:19
    @darkmanwls Vragen beantwoorden doet de redactie van Gamer.nl maar bij 12% van de vragen. Artikelen aanpassen naar dat er spelfouten zijn gevonden doen ze maar bij 28% van de reacties. Maar kritiek op de website dat mag niet,dan verwijderen ze je reactie of krijg je meteen een ban. Ben je het niet eens met de politieke mening van gamer.nl,dan mag je dat ook niet laten weten.

    Zie de vele bans bij artikelen over LGBTG. Zelfs mensen die vertellen dat ze in een land wonen waar het homohuwelijk verboden is worden zelfs geband.
    Ik kan me nog een member herinneren die in Wit-Rusland woont en zei dat hij blij is dat het homohuwelijk daar niet is toegestaan. Meteen een ban. Jammer dat de redactie moeite heeft met andere meningen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 25 april 2020 14:31
    @Hendrik_Klein Maar dit gaat helemaal niet over een mening, Hier wordt gewoon een groffe fout gemaakt. Daar wees ik ze op, en leverde daar ook bewijzen bij dat ik gelijk heb.
    Nu zijn mijn reacties plus die van iemand anders die het ook aan gaf verwijderd, en de fout staat er nog steeds.
    En we hebben het niet over een spelfoutje of iets dergelijks, maar gewoon iets wat niet waar is, en wat ze zelf ook al gemeld hebben. Ze spreken zichzelf tegen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hendrik_Klein

    • 25 april 2020 15:18
    @darkmanwls Ik ben het met je eens!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Masterchief

    • 26 april 2020 07:52
    @darkmanwls

    Mijn bericht is ook verwijderd. Stond niks raars in, alleen kritiek. Zo kinderachtig..
    :(

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 26 april 2020 08:23
    Het is gewoon jammer dat Gamer zon streng beleid voert want je merkt gewoon dat steeds meer mensen van de vaste garde vertrekken. Het wordt steeds stiller in de comments.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 26 april 2020 09:39
    @Mmo-veteran
    Zo’n beetje de helft van de vaste bezoekers heeft een ban of waarschuwing gekregen naar aanleiding van die column over sexuele intimidatie (geloof ik dat het was) in de game industrie. Wat een debacle was dat. Daarna heb ik Swieb (de moderator) overigens nooit meer gezien, wellicht dat hij een douw heeft gekregen want dat was echt buiten alle proporties.