Nieuws
horizon forbidden west

Horizon Forbidden West moet in 2021 uitkomen op PlayStation 5

Game heeft haast geen laadschermen nodig

Geschreven door Michel Musters op
PlayStation 5-game Horizon Forbidden West staat gepland voor een release in 2021.

Dat is onthuld in een nieuwe video rondom de game die gisteren is uitgegeven. Ontwikkelaar Mathijs de Jonge praat hierin over het concept en de omgevingen van de game. Ook meldt hij dat het spel gepland staat voor release ergens in 2021.

Horizon Forbidden West was een van de games die tijdens de PlayStation 5-onthulling vorige week werd getoond. Veel games die toen werden getoond hebben nog geen releasedatum of -periode. Zover bekend staan qua games uit de presentatie alleen Spider-Man: Miles Morales, Bugsnax en Astro's Playroom voor de lancering gepland, al is het mogelijk dat Sony meer games aankondigt.

In de video wordt gemeld dat Horizon Forbidden West zich afspeelt in het gebied tussen Utah en de westkust. De spelwereld moet dan ook veel groter en gedetailleerder worden dan in PS4-game Horizon Zero Dawn. Daarbij zijn er 'haast geen' laadschermen nodig.

Dit artikel delen:

Lees meer

Assassin's Creed Origins dit weekend gratis speelbaar op pc Star Wars: Squadrons ondersteunt Flight Sim-controllers
12

Reacties op: Horizon Forbidden West moet in 2021 uitkomen op PlayStation 5

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • sgsvve

    • 18 juni 2020 08:28
    Dit wordt weer een klapper. Deel #1 was echt een dikke tien!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    smaakmaker

    • 18 juni 2020 08:40
    @sgsvve nou een tien is wat overdreven haha. Maar zeker wel een 8.5 9 game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 18 juni 2020 08:59
    @smaakmaker Ik vond het (hier op Gamer.nl) een 9.5-game, dus dat zat tussen jullie meningen in ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • sgsvve

    • 18 juni 2020 09:28
    @MichelMusters Ieder zijn mening gelukkig. Deze game was zo goed gemaakt dat hele kleine zaken dan voor mij niet meer relevant zijn. Als ik mijn vrouw, die niet van gamen houdt, 100x aangeeft hoe goed die game wel niet is…. dan is het voor mij een dikke 10!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 18 juni 2020 09:59
    @smaakmaker Vond zelf de game ook een dikke 9+ totdat een maat van me verpest had hoe de lippen bewogen dat het niet klopte en stoorde me daar toen hele tijd aan helaas.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aquemini

    • 18 juni 2020 09:23
    Deel 1 uiteindelijk nooit uitgespeeld, werd een beetje same same allemaal. Als je aan de game begint wordt je wel overdonderd maar houdt niet aan. Wellicht lukt het ze deze keer wel om tot het einde toe de interesse aan te houden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rvg1983

    • 18 juni 2020 10:27
    "Horizon Forbinnen West was een van de games die tijdens de PlayStation 5-onthulling vorige week werd getoond".

    Speelt deze nieuwe game zich binnen af? ;)
    (de naam staat in de gehele tekst verkeerd, niet alleen in die ene zin)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    arthurvv

    • 18 juni 2020 10:55
    @rvg1983 Ai, ik heb het aangepast. Thanks!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rvg1983

    • 18 juni 2020 10:57
    @arthurvv Geen dank!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 18 juni 2020 11:36
    Valt nou echt niemand de 'II' op in het balkje onder het logo? Het is 'Horizon 2: Forbidden West'😉

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    arthurvv

    • 18 juni 2020 12:15
    @clandestine666 Het valt Sony en Guerrilla blijkbaar zelf niet eens op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 19 juni 2020 02:18
    @clandestine666 Sony en Guerrilla noemen het zelf ook gewon 'Horizon Forbidden West'.