Nieuws
horizon forbidden west

Horizon Forbidden West verschijnt ook op PlayStation 4

Niet PS5-exclusive

Geschreven door Jacco Peek op
Horizon Forbidden West verschijnt naast de PlayStation 5 ook voor Playstation 4. Dat laat Sony weten op PlayStation Blog.

Naast Horizon verschijnen ook Spider-Man: Miles Morales en Sackboy: A Big Adventure op de huidige generatie consoles. Bezitters van de PlayStation 4-versies - digitaal en fysiek - kunnen gratis upgraden naar de PlayStation 5-versies. Daarbij moet wel rekening gehouden worden met het feit dat de PS5 All-Digital geen disk drive bevat.

De PlayStation 5 verschijnt 19 november en kost 399 euro voor de All-Digital-versie en 499 euro voor de reguliere versie.

Dit artikel delen:

Lees meer

Devil May Cry 5 komt naar PlayStation 5 en Xbox Series X Deathloop-trailer 'Two Birds One Stone' getoond
18

Reacties op: Horizon Forbidden West verschijnt ook op PlayStation 4

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    poklaan

    • 17 september 2020 00:04
    ENORM teleurgesteld. Ja, het is leuk dat huidige PS4 bezitters hem ook kunnen spelen, maar dit betekent gewoon dat de game geen volledig gebruik zal maken van de PS5 hardware.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 17 september 2020 07:05
    Zo spidey niet ex voor ps5 en deze ook hopelijk voor ps5 god of war dan wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Smayo

    • 17 september 2020 08:23
    Al die PS fanboys die een paar maanden geleden liepen te blaten dat XSX geen echte system exclusives heeft en dat de vorige generatie next gen tegenhoud om de volle potentie te benutten, zullen nu wel met een of ander excuus komen waarom dit, nu Sony het ook doet, wel een goed iets is….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Omnikon

    • 17 september 2020 09:03
    @Smayo je lijkt zelf ook niet vies te zijn van wat fan-boy gedrag met deze reactie ;-) Ik zeg veel plezier de komende weken, je kunt los verwacht ik!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Smayo

    • 17 september 2020 09:55
    @Omnikon

    Waar haal je dat uit ? Dat ik dat fanboy gedrag aanhaal waar MS verguisd werd een aantal maanden geleden omdat het zogenaamd next gen zou tegenhouden. Nu Sony hetzelfde doet met het oog op consumer friendly zijn en de huidige grote PS4 install base hoor je ze ineens niet meer. Hypocrisie ten top…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 17 september 2020 10:30
    @Smayo Het bericht is net een paar uur oud, mogen we even de tijd hebben om te reageren voor jij je conclusies trekt?
    Ik ben hier niet blij mee om de redenen die jij aangeeft. Ondanks dat ik een sony man ben reken ik ze wel degelijk volgens dezelfde maat af als microsoft. Niet zo snel je conclusies trekken en mensen in een hokje drukken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Smayo

    • 17 september 2020 11:28
    @darkmanwls

    De enige conclusie die ik hieruit trek is dat als bedrijf X het doet je wel meteen DE conclusie mag trekken dat next gen tegengehouden zal worden. Maar als bedrijf Y hetzelfde doet we vooral niet meteen conclusies moeten trekken…. zoals ik al zei, hypocrisie ten top…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 17 september 2020 11:32
    @Smayo Nou, de enige concluzie die ik eruit trek is dat je aan beide kanten idioten hebt. Idioten die er een punt van maken dat er 2 kanten zijn en dit belangrijk is. Een game die ook op een oudere console moet kunnen draaien zal dus niet de nieuwe console volop gebruiken. Ongeacht welk systeem dit op uit komt.
    Maar goed jij wil nu gewoon met een vinger naar sony wijzen blijkbaar, moet je vooral doen. Maar ga dan niet een ander van fanboy gedrag beschuldigen, jij doet precies hetzelfde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Smayo

    • 17 september 2020 12:19
    @darkmanwls


    Nee maat, ik reageer op de talloze comments hier en elders van fanboys die dit als de rede zagen om de XSX als overbodig te bestempelen. Nu Sony hetzelfde doet, hoor je ze er ineens niet meer over buiten het feit dat ze verbolgen zijn dat de game niet 100% PS5 exclusive is. Het zijn deze lieden die Sony dat aanrekenen, niet ik. De eerste 2 jaar van een nieuwe generatie is toch niet interessant voor het grootste gedeelte van consumenten, ik juich dit alleen maar toe, vindt het toch erg fijn dat ik niet per se €499 uit hoef te geven om de aankomende games te spelen. Iig voor de aankomende maanden…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 17 september 2020 13:28
    @Smayo Ik weet prima waar jij op reageert, jij leest niet goed wat ik zeg. Je wil alleen maar klagen over sony fanboys. Ik ontken dat soort figuren niet. ik zeg alleen dat je dat soort idioten aan beide kanten hebt en je er niet zo druk over moet maken want daardoor kom je net zo over.
    Overigens ken ik je niet persoonlijk dus ik ben je maat niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 17 september 2020 14:50
    @darkmanwls he buddy, zeg je nu dat je vriend je maat niet is? 😜

    Maar goed, ik snap Smayo z’n opmerking zeker wel. De crazy gasten (en daar refereer jij ook keurig aan) wordt hiermee flink de mond gesnoerd en staan nu redelijk voor aap.

    Desalniettemin, iedereen moet lekker kopen waar die zelf zin in heeft. Voor mij persoonlijk is dat Xbox series X in combinatie met gamepass ultimate. Dat is in mijn ogen de beste keuze voor gamers, maar natuurlijk weet ik ook wel dat de playstion meer gaat verkopen. Men (de fanboy) moet alleen dan niet doen alsof zij dan de ‘winnaar’ zijn, want dat gaat nergens over. Niemand van jullie wordt er rijker of beter van als playstion meer consoles verkoopt, niemand behalve Sony (en zelfs zij in eerste instantie niet, want de console wordt met verlies verkocht).. het gaat dat soort bedrijven om de harde pegels! ‘Blijf in ons ecosysteem’ is het grote doel.
    Sony doet dat met enkele blockbusters, daarom ook die laatste tease van God of War. Dat doet alle playstation hartjes harder kloppen.. maar geloof mij; die game gaat heel niet komen in 2021. Dan hadden we namelijk een cgi filmpje gekregen op z’n minst.. dit deden ze puur uit wanhoop (de rest viel ronduit tegen, behalve misschien die hp game die ook op de x komt) om maar dat zaadje te planten in al die koppies. Afgezien de prijs van de ps (die is zeker netjes, ze moesten wel) vind ik dat Sony hier geen goede beurt maakt.. belangrijke games worden tóch geen gen-exclusive (wat echt niet zo erg is, maar daar hebben ze dus over gelogen), de games worden opeens €80,- (oppassen dus met die all-digital -> Sony bepaald nu zelf de prijs en niet de winkels die met elkaar gaan concurreren; Europa is dan vaak de klos) en content; de start line up is gewoon niet zo denderend. Spidey is echt meer van het zelfde en met 10 uur niets meer dan een een dlc. Prima als je het tof vindt, maar ook gewoon op je good ‘ol ps4 te spelen. Final Fantasy.. tja underwhelming to say the least.. toen ze met dmc en fortnite kwamen dacht ik echt; misschien krijgen we de prijs niet eens te horen. Dat viel achteraf mee, maar echt iets tonen waar ze trots op mogen zijn deden ze niet. Allicht die souls game, maar dat is zelfkastijding to the max en echt niet een game voor het grote publiek..

    Nogmaals, kies lekker wat je zelf wilt, het is niet aan mij om een ander te overtuigen. Maar kijk goed wat je er voor terugkrijgt en loop niet als een blind 🐑 de massa achterna.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Smayo

    • 17 september 2020 16:15
    @darkmanwls

    Ik maak me er niet druk om, ik zit hier echt niet met het schuim om de mond te tikken. Ik laat alleen de hypocrisie zien die deze lui tentoonstellen. Want volgens hun logica is de PS5 nu dus ook overbodig.

    Deze figuren mogen dat ook wel eens horen, vooral nu ze de deksel lelijk op de neus hebben gekregen na gisteren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 17 september 2020 21:56
    @Smayo Blijft natuurlijk wel het feit dat dit om 1 game gaat, maar dat de ps5 digital en disc versie verder wel beiden de volle power hebben, terwijl de Series X altijd rekening zal moeten houden met de series S.

    Maak ik me verder niet druk over, maar volgens jouw eigen logica is dat dus een probleem wat xbox de komende generatie constant zal hebben en playstation dus niet.

    Mijn punt is dat het daar allemaal niet om draait, als de games maar leuk zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Smayo

    • 17 september 2020 22:08
    @darkmanwls

    Dat zal wel mee vallen, de XSS heeft op de GPU en geheugen na identieke specs aan de XSX. Je zult het moeten doen met een lagere resolutie en hoogstwaarschijnlijk minder grafische toeters en bellen.

    Vraag blijft alleen wil iemand in laten we zeggen 2026 nog in 1440p spelen ?? We gaan het meemaken…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 17 september 2020 22:44
    @Smayo Ik speel nog steeds in 1080p, ik denk dat t wel zal meevallen. Lang verhaal kort, goed ontwikkelde games zijn veel belangrijker dan resoluties of power van je systeem :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Smayo

    • 18 september 2020 07:50
    @darkmanwls

    Dat is een feit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 17 september 2020 10:10
    @Smayo

    Dat dus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aces-82

    • 17 september 2020 09:03
    Waarom zou je next gen halen als……….. lol